تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۸۸۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنج هزار میلیارد ریال وام دانشجویی پیش بینی شده است
 رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های اصلی صندوق، اعطای وام و تسهیلات به دانشجویان است گفت: پرداخت حدود پنج هزار میلیارد ریال وام در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان پیش بینی شده است.

ناصر مطیعی چهارشنبه در حاشیه افتتاح سلف سرویس خوابگاه دانشجویی حضرت معصومه (س) دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: از اواسط هفته سامانه ها برای ثبت نام وام ها آغاز شده و امید است ثبت نام ها به موقع انجام شود.

وی افزود: بعد از کنترل های لازم، وام مستقیم به حساب دانشجویان واریز می‌شود به جز وام شهریه که به حساب دانشگاههای محل تحصیل واریز خواهد شد.

مطیعی ادامه داد: منابع وزارت محدود است و مانند هر نهاد و دستگاه اجرایی بودجه مشخصی تعیین شده است بنابراین برای هر دانشگاه به نسبت جمعیت دانشجویان شهریه پرداز نسبت به کل جمعیت شهریه پرداز کشورسهمیه تعیین و به دانشگاه اعلام می شود که در چارچوب آن سهمیه تقاضاها را مدیریت می کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در تابستان حدود ۹۵ سرای دانشجویی بازسازی  و برای اسکان دانشجویان آماده و حدود ۱۲ هزار نفر ظرفیت جدید به سراها اضافه شد.

وی بیان کرد: در حوزه تغذیه علاوه بر ۲هزار میلیارد ریال اعتبار کمکی با کمک سازمان برنامه و بودجه بین دانشگاهها توزیع شد و  حدود ۳۱ درصد از آشپزخانه های  مشمول طرح ارتقا و نوسازی و صنعتی سازی شدند که به کاهش مصرف انرژی، آب ، نمک در فرآوری برنج و مصرف روغن کمک می کند و به ارتقای بهداشت، کیفیت و هزینه تمام شده غذا می انجامد.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رییس صندوق رفاه دانشجویی این وزارت روز چهارشنبه به منظور افتتاح زمین چمن مصنوعی خوابگاه پسرانه شهید علم الهدی به مساحت یک هزار و ۸۰ متر مربع و هفت میلیارد ریال ، سلف سرویس خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) به مساحت ۳۲۰ متر مربع و اعتبار ۹ میلیارد ریال و بازدید از خوابگاه شهید مجدزاده و دانشکده هنر شوشتر به خوزستان سفر کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار