تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۶۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان
 رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، ‌کاردان‌ها و معماران تجربی در خوزستان خبر داد.

پیمان رحمتی اظهار کرد: این آزمون در روزهای 18 و 19 مهرماه برگزار می‌شود و بیش از 6 هزار داوطلب در 7 رشته مهندسی، کاردانی و معماری تجربی در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی افزود: به استناد ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در امور فنی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای است. این صلاحیت در مورد مهندسان از طریق پروانه اشتغال به کار مهندسی و در مورد کاردان‌های فنی و معماران تجربی از طریق پروانه اشتغال به کار کاردانی یا تجربی به دست می‌آید.

رحمتی تصریح کرد: متقاضیان این پروانه‌های اشتغال به استناد بند پ ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‌بایست در آزمون ورود به حرفه قبول شوند. به این منظور وزارت متبوع سالانه طی 2 نوبت به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: اولین آزمون امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 18 و 19 مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد. این آزمون‌ها در استان خوزستان در سه حوزه اهواز در محل مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، شهرستان دزفول در مرکز علمی آموزشی دزفول یک و شهرستان خرمشهر در محل دانشگاه علوم و فنون دریایی همزمان با سراسر کشور و طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر در 7 رشته مهندسی در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در آزمون‌های این دوره نزدیک به 6400 نفر از مهندسین جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت پایه سه شرکت می‌کنند که نسبت به دوره گذشته 14 درصد رشد دارد و از این تعداد 18 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و 82 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

رحمتی اظهار کرد: در آزمون‌های پیش رو بیشترین تعداد داوطلب مربوط به رشته عمران گرایش نظارت با 1694 داوطلب و کمترین تعداد داوطلب مربوط به رشته ترافیک با 8 داوطلب است.

وی بیان کرد: در استان خوزستان 70 درصد داوطلبین در حوزه اهواز، 20 درصد در حوزه دزفول و 10 درصد درحوزه خرمشهر در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار