تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۸۸۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه فرهنگی اربعین در مرز شلمچه راه‌اندازی شد
 پایگاه فرهنگی اربعین به منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران از سوی دانشگاه‌های کشور با کمک ستاد عمره و عتبات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مرز شلمچه راه‌اندازی شد.

 رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهی کشور چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در این پایگاه به صورت ویژه بیانات رهبر انقلاب در خصوص پیاده روی اربعین و زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) به صورت زیرنویس به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو در مونیتورهای نصب شده در مرز شلمچه بخش می شود.

حجت الاسلام مرتضی مطهریپور اظهار داشت: بسته فرهنگی الکترونیکی برای زائران تعریف شده است که دانشجویان زائر کربلا  می توانند با شماره گیری کد دستوری # ۲۷۴۲۵*۶۶۵۵* از این بسته فرهنگی استفاده کنند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهی کشور گفت:در این بسته ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، زیارت نیابتی از شهدای دانشجو، شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم، آشنایی با برنامه های هیئت های مذهبی در موکب‌ها بین راهی از نجف اشرف تا کربلای معلی، معرفی موکب های ایرانی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام مطهری پور اجرای برنامه مسابقه پرسش و پاسخ، ارسال عکس، فیلم، نماهنگ ، شعر و آشنایی با امداد زائر و راهنمایی زائران در این بسته فرهنگی را از دیگر عناوین بسته فرهنگی برشمرد و گفت:آشنایی با امکان های مقدس در عراق نیز پیش بینی شده است.

وی افزود:در روزهای حرکت زائران اربعین راویان سیره شهدا نیز در مرز شلمچه مستقر می شوند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار