تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۶۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان:
ساخت و ساز حاشیه رودخانه‌های خوزستان در شورای بیت‌المال بررسی می‌شود
 داد ستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: شورای بیت‌المال کشور در خصوص ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌های استان خوزستان تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، عباس حسینی پویا در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی، از نماینده حقوقی سازمان آب و برق خوزستان خواست تا گزارش مکتوبی از ساخت و سازهای حاشیه رودخانه های استان تهیه و به دبیرخانه این شورا ارسال کند تا پس از جمع بندی مستندات و ارجاع به شورای حقوق بیت المال کشور، در خصوص این پروژه ها تصمیم گیری و به وزارت کشور و استانداری اطلاع رسانی شود.
وی ادامه داد: با توجه به سیل فروردین امسال و احتمال وقوع سیل در سال های آینده، باید محل هایی که در سیل امسال دچار آسیب شدند، بررسی و پس از نقطه یابی دقیق مناطق بحران زا، دستور منع ساخت و ساز در این مناطق صادر شود و این نقاط به محل امن تبدیل شود.
همچنین در این نشست، یک پروژه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد باتوجه به اینکه زمین در مالکیت سرمایه گذار است، پروژه ادامه یابد و اداره محیط زیست نیز مکلف شد تا پایان زمان اجرای طرح، بر روند آن نظارت داشته باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را به دبیرخانه شورای حفاظت از حقوق بیت المال خوزستان اطلاع دهد.
دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان همچنین بیان کرد: زمین های خالی، مورد طمع معارضان و زمین خواران قرار می گیرد و دولت باید با بررسی نیازها و ظرفیت های منطقه، نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نیاز در این اراضی اقدام کند.
حسینی پویا گفت: مزایده و واگذاری زمین های ملی و مناطق حفاظت شده ممنوع است و هر اقدامی در خصوص این زمین ها باید با درخواست ادارات محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان باشد.
وی افزود: هر طرحی ممکن است ابتدا با مقاومت هایی از سوی افراد محلی روبه رو شود اما باتوجه به احتمال تعرض به این زمین ها، نگه داشتن آن به صورت بایر مصلحت نیست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار