تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاییان سیل‌زده خوزستان منازل خود را به روی زائران اربعین گشودند
 رییس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه خوزستان با بیان اینکه روستاییان سیل‌زده خوزستان منازل خود را به روی زائران اربعین حسینی گشوده‌اند گفت: روستاهای سیل زده در مسیر اهواز تا چذابه، پذیرایی از زائران پیاده اربعین را برعهده گرفته‌اند.

علی‌حسین حسین‌زاده   با تقدیر از اهالی روستاهای مناطق سیل زده بیان کرد: اهالی این روستاها عشق و علاقه زیادی به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) دارند و با وجود خسارت هایی که در سیل فروردین امسال متحمل شدند و از دست دادن محصولات کشاورزی، درب خانه های خود را به روی زائران اربعین باز کرده و از آنها پذیرایی می کنند.

وی افزود: فضای معنوی که در جریان پیاده روی اربعین شکل گرفته و مشارکت مردم و دستگاه ها، یادآور دوران دفاع مقدس است که می تواند به عنوان الگویی برای حل مشکلات خوزستان باشد.

وی با بیان اینکه پیش از این افزایش ۴۰ درصدی زائران اربعین حسینی در امسال پیش بینی شده بود، گفت: استقبال زائران اربعین بسیار فراتر از پیش بینی ها بوده و جمعیتی که عازم عتبات هستند در حال افزایش است، به طوری که رشد جمعیت در برخی روزها نسبت به مدت مشابه پارسال در حدود سه برابر شده است؛ به عنوان نمونه آمار خروج زائران از مرز چذابه در ۱۶ مهر بیش از ۳۱ هزار نفر گزارش شده، که چهار برابر آمار مدت مشابه پارسال را نشان می دهد که می طلبد امکانات خدماتی بیشتری برای آنها فراهم کنیم.

حسین زاده بابت کمبودهای احتمالی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی عذرخواهی کرد و افزود: استقبال عظیم و رشد پیش بینی نشده زائران باعث شده با برخی کمبودها، از جمله کمبود وسایل عبور و مرور در سمت عراق روبه رو شویم؛ البته این مشکل ۲ روز پیش رخ داد و اکنون تا حدودی برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر زائران اربعین در عراق مشکل امنیتی ندارد و موکب های نیز راه اندازی و مشغول خدمات رسانی هستند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان نیز روز چهارشنبه گفته است: شمار زائران اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه دهم ماه صفر از مرز بین‌المللی چذابه راهی کربلای معلا و نجف اشرف شدند به ۱۱۴هزار نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود پنج برابر افزایش یافته است.

همچنین در ۱۰ روز گذشته تاکنون ۳۶۲ هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی شلمچه عبور کردند.

اربعین پارسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان راهی کربلا شدند که ۲۳۶ هزار نفر آن از مرز چذابه بود. این رقم در اربعین سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰ هزار نفربود. پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی مجموع زائرانی که اربعین از ۲ میلیون پارسال، افزایش چشمگیری یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار