تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان به زائران اربعین خدمات می‌دهند
 رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ موکب شناسنامه دار از ورودی‌های استان خوزستان تا ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز چهارشنبه در مرز شلمچه اظهار داشت:۴۰۰ موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه برپا شده ضمن اینکه در مسیر گذرگاه مرزی چذابه نیز ۳۰۰ موکب به صورت شبانه روزی به زائران اربعین خدمات می دهند.

وی افزود::۸۰۰ موکب نیز به صورت خودجوش از سوی مردم خوزستان در مسیرهای ورودی این استان برپا شده است.

-رییس کمیته تغذیه ، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان به استقرار ۲۵۰ نفر از عوامل ستاد عتبات عالیات در مرزهای شلمچه و چذابه اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد هماهنگی مواکب و خروج تجهیزات مواکب مستقر در عراق را برعهده دارند.

وی گفت:با هماهنگی انجام شده ۸۵ موکب از خوزستان در نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و کربلا مستقر هستند.

موسوی به افزایش پنج برابری زائران اربعین در ۲ گذرگاه اربعین شلمچه و چذابه اشاره کرد و افزود: در مرز شلمچه امکان اسکان ۸۰ هزار زائر و پذیرایی از ۱۸۰ هزار نفر در روز فراهم شده  و در مرز چذابه نیز برای  ۱۰۰ هزار نفر اسکان و ۸۰ هزار نفر تغذیه امکانات فراهم شده است.

وی بیان داشت: برای همه اعضای موکب ها کارت شناسایی صادر شده تا در رفت و آمد آنها مشکلی پیش نیاید.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان که از هفتم مهرماه (اول صفر) شده و در حال افزایش است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار