تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۸۸۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۶۰ هزار زائر اربعین در خوزستان بدرقه شده اند
استاندار خوزستان گفت: ۴۶۰ هزار زائر را تاکنون در خوزستان استقبال و بدرقه کرده ایم در صورتیکه در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار نفر را بدرقه کرده بودیم.

غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در آیین افتتاح موکب مرکزی و افتتاح دومین مجتمع فرهنگی شهدای گمنام اندیمشک افزود: تمام تمهیدات برای خدمات رسانی به زائران در سطح استان اندیشیده شده و مردم استان نیز به صورت خودجوش در موکب ها مشغول خدمات دهی به زائران هستند.
وی با اشاره به شرایط اندیمشک در ایام اربعین گفت: اندیمشک بهترین زیرساخت را برای استفاده زائران دارد و امسال شرایط در این شهرستان بهتر شده است.
شریعتی خدمات رسانی به زائران در خوزستان را مطلوب خواند و اظهار داشت: بهترین و جامع ترین مرکز برای استقبال در جنوب کشور در اندیمشک شکل گرفته و مردم این شهرستان خالصانه از همه دارایی خود برای میزبانی زایران استفاده می کنند.
وی گفت:با توجه به شرایط موجود  و علاقه ای که در این مردم بود دولت تصمیم گرفت محل تقسیم زائران را از خرم آباد به اندیمشک انتقال دهد.
استاندار خوزستان بیان کرد: امسال سه مرکز شامل مرز شلمچه، چذابه و اندیمشک را برای ارایه خدمات ویژه داریم که اندیمشک را هم تراز با مرزها دیده ایم.
وی گفت: تلاش دشمن برای کم رنگ شدن حضور مردم در اجتماع بزرگ اربعین ناکام بوده است.
امام جمعه اندیمشک نیز اظهار داشت: انسان برای رسیدن به کمال راهی جز معارف امام حسین علیه السلام  ندارد.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: باید به اربعین امام حسین (ع) جهت دهیم تا این عزاداری ها هدافدار شوند و نتایج ارزنده ای داشته باشند.
وی افزود: هدفدار شدن این اجتماع و عزاداری های عظیم قلب غرب را نشانه می رود و هیچ سلاحی نمی تواند با آن مقابله کند.
حجت الاسلام حسینی نوری مهمترین فضیلت کربلا را مهدویت عنوان کرد و گفت: باید اهداف و راه حضرت سید الشهدا (ع) تبیین و اربعین بیشتر معرفی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا موکب مرکزی شهرستان اندیمشک در مقبره شهدای گمنام میزبان هزاران زائر است ضمن اینکه ۷۷ موکب مختلف مردمی نیز در مسیرهای شهرستان از زائران استقبال می کنند.

دومین مجتمع فرهنگی مقبره شهدای گمنام به مساحت ۵۵۰ مترمربع و با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال احداث شده است.  

پارسال اولین مجتمع فرهنگی مقبره شهدای گمنام احداث شده بود.  
اندیمشک امسال ایستگاه معین مرز مهران در جابجایی زائران در مسیر برگشت است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار