تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۸۸۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بنیاد مستضعفان ۱۵ میلیون بطری آب آشامیدنی برای توزیع بین زائران اربعین تامین کرد
 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۱۵ میلیون بطری آب معدنی و آبمیوه برای توزیع بین زائران اربعین تامین شده و در حال توزیع در موکب‌های این بنیاد می‌باشند.

سیدپرویز فتاح پنجشنبه با حضور در مرز شلمچه اظهار داشت:  بنیاد مستضعفان در راستای خدمات رسانی به یک میلیون زائر با کمک ستاد اربعین حسینی سه موکب در خسروی، مهران و شلمچه برپا کرده است و این خدمات تا پنج روز بعد از بازگشت زائران از کربلا ادامه دارد.
رئیس بنیاد مستضفان انقلاب اسلامی گفت: بر همین اساس ۱۰ میلیون بطری آب، ۲.۵ میلیون بطری آب میوه و ۲.۵ میلیون بسته شیر بین زائران توزیع می شود و در صورت نیاز آب سایر موکب ها نیز با هماهنگی ستاد اربعین تامین می شود.
فتاح تصریح کرد:  ۲.۵ میلیون بطری آب میوه و به هم این اندازه شیر پاکتی به بنه های آبادان،  خرمشهر، مهران، ایلام، قصرشیرین و کرمانشاه حمل شده است.
وی با اشاره به کند شدن تردد در مرز شلمچه به دلیل کمبود وسیله نقلیه ر خاک عراق افزود: برای تسریع در روند تردد زائران اربعین باید پیش بینی لازم صورت می گرفت زیرا موکب ها گنجایش اسکان این حجم از زائران را ندارند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: در موکب های این بنیاد به اندازه کافی غذا و آب تدارک دیده شده اما ازدحام جمعیت زائران زیاد است.

از زمان آغاز حرکت زائران اربعین به سمت کربلا تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.

روند عبور زائران اربعین از مرز شلمچه که از چهارشنبه شب به دلیل کمبود وسیله نقلیه در خاک عراق متوقف شده بود از عصر پنجشنبه مجددا از سر گرفته شد.

مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای عبور زائران اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار