تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۸۸۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص یک درصد اعتبارات عمرانی خوزستان به حوزه ورزش تکلیفی شد
  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان دستگاه های اجرایی مکلف به تخصیص یک درصد از اعتبارات طرح های عمرانی خود به حوزه ورزش شدند.

امید حاجتی  با اشاره به ماده ۵۳  قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اظهارداشت: براساس این ماده قانونی در بودجه امسال برخلاف  سال های گذشته اختصاص این میزان اعتبار، موضوعی اختیاری از سوی دستگاه های اجرای محسوب می شد اما با توجه به ضرورت توجه هرچه بیشتر به حوزه ورزش بخصوص ورزش های همگانی شورای برنامه ریزی استان اختصاص این حجم از اعتبارات را که بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال است، الزامی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان استفاده از این ظرفیت قانونی را فرصتی مناسب برای توسعه ورزش در استان عنوان کرد و از آن به عنوان انقلابی در ردیف های اعتباری ورزش استان نام برد.

وی با بیان اینکه رعایت ماده ۵۳ از سوی دستگاه های اجرایی مشوق های قابل توجهی را به دنبال دارد، گفت: همه این اعتبارات قرار نیست در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار گیرد و تقسیم آن با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می شود.

حاجتی افزود: قانوگذار این ماده را شامل اعتبارات هزینه ای و عمرانی دانسته اما با توجه به اینکه دولت در زمینه اعتبارات جاری با محدودیت هایی مواجه است، اختصاص یک درصد اعتبارات عمرانی به حوزه ورزش مدنظر قرار گرفته است.

اختصاص ۶۰ درصد از منابع حاصل از ماده ۵۳ به ورزش های همگانی در خوزستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: ۴۰ درصد منابع ماده ۵۳ در اختیار خود دستگاه های اجرایی قرار می گیرد تا سهم خود را در بخش ورزش کارکنان هزینه کنند؛ همچنین ۶۰ درصد باقی مانده منابع در استان به دلیل وجود مشکلات متعدد به ورزش همگانی اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه همه مردم در زمینه ورزش همگانی فعالیت ندارند، گفت: لازم است در راستای سلامت و نشاط اجتماعی ۶۰ درصد باقی مانده به حوزه ورزش های همگانی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا پیش از این مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به فاصله بسیار زیاد استان در بخش سرانه فضاهای ورزشی نسبت به میانگین کشوری اشاره کرده و گفته بود: با برنامه ریزی در سال جاری در تلاش برای اضافه شدن ۱۰۰ هزار مترمربع به فضاهای ورزشی خوزستان هستیم.

بیش از یکهزار و ۵۰۰ برنامه در سال ۹۷ در قالب همایش های کوهپیمایی، پیاده روی و غیره با مشارکت بیش از  ۷۰۰ هزار نفر برگزار شد. همچنین بیش از ۲۰۰ برنامه ورزشی ویژه کارکنان دولت در خوزستان برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار