تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۸۸۶۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس بنیاد مستضعفان:
توطئه‌های استکبار خللی در مسیر اربعین ایجاد نکرده است
 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به استقبال از سفر اربعین گفت: همه آمده‌اند تا به جهانیان بگویند ملت ایران اربعینی و حسینی هستند و توطئه‌های استکبار جهانی هیچ خللی در این مسیر ایجاد نکرده بلکه عزم مردم را راسخ‌تر کرده است.

 سید پرویز فتاح امروز (18 مهرماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل ازدحام جمعیت این مرز چند ساعتی است که بسته شده است که امیدواریم با مدیریت مسئولان هر چه زودتر بازگشایی شود.

وی افزود: با همکاری ستاد اربعین حسینی سه موکب در مرزهای خسروی، مهران و شلمچه برپا شده و موکب بنیاد مستضعفان جزو آخرین موکبهای مرز شلمچه است. ازدحام زیادی در این مرز وجود دارد و هوا نیز بسیار گرم است.

فتاح با بیان اینکه هدف خدمت به یک میلیون زائر اربعین حسینی است، گفت: تا امروز صبح بیش از 200 هزار نفر زائر از خدمات ما استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد اوج جمعیت از امروز تا روز اربعین باشد و ما آمادگی کامل برای توزیع آب آشامیدنی به زائران را داریم. در این هوای گرم مشکل اصلی مساله آب است و چنانچه مواکب دیگر نیاز به آب معدنی داشته باشند بنیاد مستضعفان با هماهنگی ستاد اربعین حسینی آب مورد نیاز آنها را تامین خواهد کرد.

وی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی 10 میلیون بطری آب معدنی، 2 میلیون و 500 هزار بطری آب میوه و به همین میزان شیر پاکتی آماده شده و در انبارهای ما در آبادان، خرمشهر، مهران، ایلام، قصر شیرین و کرمانشاه آماده است و در این زمینه مشکلی نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی عنوان کرد: بسته شدن مرز باعث ازدحام جمعیت و زحمت بسیار می‌شود. انتظار می‌رود وقتی مرز را باز می‌کنند به این صورت دیگر بسته نشود. هر چند مشکل از سوی طرف عراقی است اما این مساله باید از سوی مسئولان در نظر گرفته می شد.

وی ادامه داد: طبق توافقاتی که با ستاد اربعین حسینی داشتیم به ما تکلیف شده است که خدمات بنیاد مستضعفان در داخل کشور به زائران ارائه شود. تمام امکانات ما در اختیار زائران ایرانی است که می‌خواهند از مرز عبور کنند و تا پنج روز پس از اربعین نیز این خدمات ادامه خواهد داشت.

فتاح گفت: کارهایی که دشمنان قبل از آغاز پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق انجام دادند باعث شد تا عزم مردم قوی‌تر شود. این مردم در راه امام حسین(ع) به این مسائل نگاه و توجهی نمی‌کنند. حتما امسال آمار عبور زائران از مرزهای کشور نسبت سال‌های گذشته بسیار بیشتر خواهد بود و یکی از دلایل آن نیز همین شیطنتی است که دشمنان در عراق انجام دادند که می‌خواستند راه کربلا را ببندند اما مردم بیشتری به راهپیمایی عظیم حسینی آمدند. این مسائل هیچ تاثیری ندارد و مرزهای ما بسیار امن است و مساله تنها ازدحام جمعیت است که مسئولان ایرانی و عراقی را با مشکل مواجه می‌کند که باید تدابیر لازم از قبل در نظر گرفته می‌شد. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مکتب اباعبدالله الحسین(ع) است. مردم همه عاشقانه به این مسیر می‌آیند و تمام مشکلات را به جان می‌خرند. زندگی بسیاری از مردم راحت است و نیازی به این گونه سفرهای سخت ندارند اما همه آمده‌اند تا به جهانیان بگویند ملت ایران اربعینی و حسینی هستند و توطئه‌های استکبار جهانی هیچ خللی در این مسیر ایجاد نکرده بلکه عزم مردم را راسخ‌تر کرده است. مرز شلمچه و این راه باز است و امیدواریم با همت مردم و عنایت امام حسین(ع) همیشه باز بماند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار