تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود آب بسته‌بندی در مرزهای خوزستان
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مشکلی در تامین آب آشامیدنی برای موکب‌ها و زائران در مرزها وجود ندارد اما با کمبود آب‌ بسته بندی مواجه هستیم.

صادق حقیقی پور افزود: مشکلی در شبکه توزیع آب شهرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه وجود ندارد و موکب داران برای طبخ غذا و نظافت از آب آشامیدنی استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: باتوجه به ذائقه زائران، حدود ۶ میلیون آب بسته بندی توسط ستاد عتبات عالیات توزیع شده است اما درحال حاضر آب بسته بندی برای خرید و توزیع در مرزها وجود ندارد.

حقیقی پور بیان کرد: در مرز شلمچه به دلیل حضور زائران خارجی، یک دستگاه بسته بندی آب آشامیدنی وجود دارد که با استفاده از آن آب بسته بندی در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مشکل تامین آب از سمت عراق وجود دارد به همین دلیل تاکنون ۳۶ تانکر آب به این کشور ارسال شده و ۱۵ دستگاه تانکر دیگر نیز فرستاده می شود.

رییس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان نیز به افزایش پنج تا ۶ برابری جمعیت زائران اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه نسبت به اربعین پارسال اشاره کرد و گفت:برای تامین آب آشامیدنی زائران بامشکل روبرو هستیم و از هموطنان تقاضا داریم نذر آب کنند.

تردد زائران از ۲ مرز شلمچه و چذابه به کندی انجام می شود و امروز برای چند ساعتی مرز چذابه از سمت کشور عراق بسته و سبب ازدحام جمعیت در پایانه شد.

 به گفته مسئولان کمبود امکانات و زیرساخت ها در کشور عراق سبب بروز این مشکل شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت به اوج خواهد رسید.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار