تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۸۸۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران راهی عراق شدند
مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: با هماهنگی استانداری خوزستان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از شلمچه عراق به نجف اشرف عازم عراق شدند.

 مکی یازع پنجشنبه اظهار داشت: به منظور تسریع در سفر زائران اربعین به سمت نجف اشرف  این تعداد اتوبوس از سوی استانداری خوزستان به مرز شلمچه عراق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حرکت زائران اربعین از مرز شلمچه به علت نبود اتوبوس در خاک عراق کند شده است افزود: به منظور شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران در خاک عراق ، این تعداد اتوبوس به شلمچه عراق اعزام شدند تا مشکل تردد زائران اربعین حل شود.

یازع گفت: در حالیکه شلمچه آماده ترین مرز برای عبور و مرور زائران اربعین حسینی است ، طرف عراقی به علت افزایش جمعیت زائران قادر به تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای تردد زائران نیست.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت ، به اوج خواهد رسید.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار زائر اربعین از مرز شلمچه عبور کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار