تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۸۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای سفر اربعین کدام سیم‌کارت مقرون به صرفه‌تر است؟ ایرانی یا عراقی؟
پس از تهیه گذرنامه و تعیین زمان حرکت، متدوال‌ترین دغدغه‌ای که به ذهن زائران خطور میکند نوع سیم کارتی است که در زمان سفر، پل ارتباطی آن‌ها از خاک عراق با ایران خواهد بود که خبرنگار فارس در این گزارش برای انتخاب هدفمندتر زائران، به این مسئله پرداخته‌ است.
  پس از تهیه گذرنامه و تعیین زمان حرکت، متدوال‌ترین دغدغه‌ای که به ذهن زائران خطور می‌کند نوع سیم کارتی است که در زمان سفر، پل ارتباطی آن‌ها از خاک عراق با ایران خواهد بود که در این میان پیشنهاد استفاده از سیم کارت ایرانی یا عراقی انتخاب را تا حدودی برای زائران دشوار می‌کند، خبرنگار فارس در این گزارش در جهت انتخاب هدفمندتر زائران، به این مسئله پرداخته‌ است.

سیم‌کارت عراقی، اولین انتخاب زائران باشد

سیم‌کارت‌های عراقی به دلیل تاریخ مصرف محدودی که دارند پس از برقراری اولین تماس تنها 15 روز فعال بوده و بعد از آن خواهند سوخت البته در صورت ارائه پاسپورت می‌توان سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی و مدت زمان استفاده بیشتر تهیه کرد.

وزارت ارتباطات نیز همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین و طی هفته‌های گذشته با رایزنی‌های گسترده‌ای که با طرف عراقی داشت در پی کاهش تعرفه خدمات بود که طبق اعلام وزیر ارتباطات این رایزنی‌ها با کاهش تعرفه‌ها به سرانجام رسید.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده پیرامون نرخ بالای سرویس رومینگ برای زائران اربعین اظهار کرد: رومینگ سرویس گرانی است و با توجه به نرخ بالای خدمات رومینگ در عراق به زائران توصیه می‌شود که از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند؛ همچنین مردم برای تهیه سیم‌کارت عراقی در داخل خاک عراق اقدام کنند چرا که در آنجا قیمت‌ها ارزان‌تر است.

وی افزود: شرکت‌های عراقی برای بعضی موکب‌های بزرگ عراقی در طول مسیر اینترنت رایگان در نظر گرفته‌اند و ظرفیت شبکه ارتباطی عراق در مسیر نجف به کربلا با تلاش اپراتورهای عراقی دو برابر شده است.

هزینه تماس بین‌المللی کاهش یافت

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به توافق با اپراتورهای عراقی عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه رومینگ تابعی از هزینه‌های بین‌المللی است از هفته‌های گذشته رایزنی‌ها را با اپراتورها و رگلاتورهای عراقی آغاز کردیم که نهایتا به کاهش هزینه‌های ارتباطی منجر شد.

وی افزود: هزینه تماس‌های بین‌المللی در روزهای عادی دقیقه‌ای 3800 تومان بود که با رایزنی‌های وزیر ارتباطات به 2100 تومان کاهش پیدا کرد که این دوره از کاهش قیمت تا 28 صفر ادامه خواهد داشت.

تهیه سیم‌کارت عراقی در عراق

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن تاکید بر اهمیت تهیه سیم‌کارت عراقی بیان کرد: هزینه بالای رومینگ سبب این توصیه می‌شود که زائران ایرانی از سیم‌کارت‌های اپراتورهای کشور عراق استفاده کنند چرا که هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر خواهد بود اما سیم‌کارت ایرانی خود را نیز به عنوان پشتیبان به همراه داشته باشند.

وی افزود: زائران تهیه سیم‌کارت‌های عراقی را به کشور عراق موکول کنند؛ در سال‌های گذشته اعتراضاتی را در خصوص ضعف خدمات‌دهی سیم‌کارت‌های عراقی داشتیم که در نشست‌هایی با رگلاتورهای عراقی ضمن انعکاس این مطلب، قول همکاری و افزایش نظارت برای جلوگیری از این اتفاقات را از آن‌ها گرفتیم.

سیم‌کارت‌ها را از مراجع معتبر تهیه کنید

جوشقانی گفت: زائران ایرانی برای تهیه سیم‌کارت عراقی به نمایندگی‌های شناخته شده که دارای کارت شناسایی معتبر هستند مراجعه کرده و از خرید سیم‌کارت به صورت فله یا از فروشندگان غیررسمی خودداری کنند.

وی افزود: برخی اپراتورهای عراقی با آگاهی از نوع نیاز زائران شروع به واگذاری سیم‌کارت‌هایی با بسته مکالمه و اینترنت مناسب کرده‌اند که متقاضیان بر حسب قیمت و خدمات مورد نظر می‌توانند به تهیه آن اقدام کنند.

سیم‌کارت‌ ایرانی و هزینه‌های رومینگ

با توجه به راحتی استفاده و امکانات مقرون به صرفه‌تر سیم‌کارت‌های عراقی در صورتی که هنوز تمایل به استفاده از سیم‌کارت ایرانی خود در سفر اربعین دارید باید مراقب هزینه‌های مکالمه و رومینگ باشید چرا که به دلیل اختلال رومینگ و حجم بالای مکالمات در این زمان قطعا با مشکل ارتباطی مواجه خواهید شد.

اپراتورهای مختلف ایرانی در سایت‌های خود برخی تعرفه‌های مکالمه را منتشر کرده‌ و بعضا بسته‌های ویژه‌ای را برای اینترنت رومینگ در نظر گرفته‌اند که با گرفتن کدهای دستوری مربوطه می‌توانید قبل از عبور از مرزهای ایران نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کنید.

تعرفه‌های رومینگ اربعین همراه اول و ایرانسل 

تعرفه تخفیفی رومینگ همراه اول ویژه ایام اربعین از 16 مهر ماه تا 3 آبان سال جاری به شرح زیر است:

تماس با ایران (هر دقیقه): 3200 تومان

مکالمه داخلی، تماس با عراق (هر دقیقه): 2100 تومان

دریافت تماس ( هر دقیقه): 2100 تومان

ارسال پیامک (هر پیامک): 900 تومان

دریافت پیامک : رایگان

اینترنت مصرف آزاد (هر مگابایت): 850 تومان

ارتباطات در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان

در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان نیز به منظور تقویت مسیرهای پشتیبان شبکه دیتای این استان در روزهای اربعین، سه لینک 100G در مسیر اهواز_کرمانشاه، دو لینک 10G در مسیر اهواز_ایلام و یک لینک 10G در مسیر دزفول کرمانشاه به عنوان طرح‌های توسعه‌ای به اجرا درآمده است.

علی‌صالح نساج، مدیرکل ارتباطات و فناوری خوزستان و دبیر کمیته زیرساخت اربعین نیز در رابطه با وضعیت اپراتورهای ایرانی در مرزهای شلمچه و چذابه عنوان کرد: ارتباطات در کشور عراق را اپراتورهای عراقی تقبل کرده‌اند و در مرزهای شلمچه و چذابه هم هیچ گونه مشکل ارتباطی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تجهیزات و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شده که در این راستا علاوه بر سایت‌های ثابتی که در محل وجود دارد از سایت‌های سیار نیز در پایانه‌ها و مواکب استفاده کنیم تا در صورت افزایش جمعیت زائران، ارائه خدمات کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار