تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۸۸۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
مسئولیت میزبان نشدن ماهشهر از جام‌جهانی کشتی بر عهده وزارت ورزش و فدراسیون است
 فرماندار ماهشهر با بیان این‌که به تعهدات مالی‌مان در قبال فدراسیون برای میزبانی از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی عمل کرده‌ایم، گفت: من مسئولیت عدم میزبانی ماهشهر از این مسابقات را برعهده وزارت ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون کشتی می‌دانم.

  محسن بیرانوند در حاشیه مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور در ماهشهر درباره ابهامات موجود درخصوص میزبانی این شهرستان از مسابقات جام جهانی کشتی، اظهارکرد: بر اساس توافقی که قبلا انجام شد و ما نیز تعهدات مالی‌مان را در قبال فدراسیون انجام دادیم، قرار شد مسابقات جام جهانی در ماهشهر برگزار شود. سال گذشته نیز مسابقات جام تختی در ماهشهر نیز برگزار شد و به اذعان تمام علاقه‌مندان و دوستداران این رشته، ما یکی از بهترین میزبانی‌ها را داشتیم.

وی ادامه داد: اگرچه گفته می‌شود، میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی از ماهشهر گرفته شده، اما هنوز هیچ مکاتبه رسمی با ما صورت نگرفته است و از فدراسیون کشتی می‌خواهم همان‌طور که ما به تعهدات‌مان پایبند بودیم و از نظر مالی نیز به فدراسیون مساعدت مالی داشتیم، فدراسیون به دنبال رفع مشکلات مطرح شده از سوی اتحادیه جهانی باشد، البته به نظر من این مشکلات بین خود فدراسیون و اتحادیه جهانی کشتی است. تاکید می‌کنم تا این لحظه هنوز هیچ کسی در خصوص کمبودها و مشکلات برای میزبانی ماهشهر از این رقابت‌ها حرفی به ما نزده است.

فرماندار ماهشهر عنوان کرد: ما آمادگی صد درصدی را برای برطرف کردن مشکلات و کمبودها جهت میزبانی از مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی داریم و البته قطعا می‌دانم مشکل و معضلی نیز وجود ندارد. مسابقات جام‌جهانی قرار است در سالن بعثت ماهشهر که یک سالن بسیار مجهز و به‌روز کشور محسوب می‌شود، با تمام استانداردهای لازم برگزار شود. از دوستان فدراسیون می‌خواهم پای میز مذاکره بیایند و صحبت کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: من مئولیت عدم انجام این میزبانی و مسابقات را برعهده وزارت ورزش، اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون کشتی می‌دانم. دوستان باید پای کار بیایند و ما هم کمک می‌کنیم تا مسیر تسهیل شده و علاقه‌مندان به ورزش در شهرستان ماهشهر شاهد میزبانی این رویداد مهم باشند.

بیرانوند همچنین درباره عدم حضور بخشدار بندرامام در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور و این‌که به نظر می‌رسد مخالفت‌هایی با این میزبانی وجود داشته است؟ گفت: حرف ما و بخشدار این بود که با توجه به این‌که میزبان مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی هستیم، اجازه دهید وقت و هزینه‌مان را برای این مسابقات بگذاریم و به همین دلیل گفتیم مسابقات امسال قهرمانی کشتی فرنگی را نپذیریم اما دوستان قبول نکردند. زمان کمی را برای میزبانی مسابقات کشوری داشتیم و منابع نیز پیش‌بینی نشده بود. در هر صورت حل این مسائل از عهده بخشدار بندرامام خارج بود و بنابراین این موضوع به ما ارجاع داده شد و ما نیز پای کار آمدیم و کار را انجام دادیم. او به دلیل مشکلی که برایش پیش آمده بود نیز نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: هیچ ورزشی در شهرستان وجود ندارد که به اندازه بضاعت‌مان از آن حمایت نکرده باشیم. فوتبال یک ورزش هزینه‌بر و البته عامه‌تر است ولی به این معنی نیست که ما از رشته‌های دیگر حمایت نکرده باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار