تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۸۸۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد زائران از مرز شلمچه به ۶۰۰ هزار نفر رسید
 سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

جمال حمیدی تردد روزانه زائران اربعین حسینی از گذرگاه شلمچه را بیش از ۱۱۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: آمار تردد اتباع خارجی نیز از ۳۰۰ نفر در روز به پنج هزار نفر رسیده است.

وی همچنین در خصوص امکانات فراهم شده برای جا به جایی و انتقال زائران بازگشته از عراق در مرز شلمچه گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه مستقر هستند و  امروز تابلوهای راهنما برای استقرار اتوبوس های ۱۰ استان در محل پایانه شلمچه نصب شده و آمادگی کامل برای انتقال زائران بازگشته از عراق وجود دارد.

حمیدی با اشاره به امکانات تامین شده برای زائران گفت: در پایانه مرزی شلمچه هیچگونه کمبودی وجود ندارد و تمام امکانات برای زائران مهیا شده و حدود ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد و تامین آب نیز مدیریت شده است.

حمیدی در ادامه گفت: به منظور رفع نیاز و کمبود وسیله نقلیه برای جا به جایی زائران در عراق هماهنگی لازم با  شرکت های حمل و نقل صورت گرفته است و ۱۵۰ دستگاه به عراق اعزام شدند.

سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: بین ۳۰ تا ۴۰ دستگاه کامیون نیز برای کمک به جا به جایی زائران در حال طی کردن مراحل گذرنامه و اعزام به خاک عراق هستند.

حمیدی شمار گیت های گذرنامه پایانه مرزی شلمچه را ۵۰ گیت بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ گیت اضطراری در پایانه مرزی برای گذر زائران در نظر گرفته شده است.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 ۲۷ مهرماه در ایران و عراق اربعین حسینی است.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان در حالیکه هفت روز تا اربعین حسینی باقی مانده شتاب گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار