تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۸۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اندیمشک و دلهایی که با عشق حسین (ع) گره خورده است
  خوزستان نامی پرآوازه در ایام اربعین است  و مردم اندیمشک دروازه ورودی این استان ، در میزبانی از زائران کربلای معلی شور و حال حسینی خاصی به نمایش گذاشته اند.

 حال و هوای این روزهای خوزستان با نام امام حسین (ع) عجین شده و عطر اربعین حسینی و سوگواری ها تا عمق وجود آدمی رخنه می کند.

عاشقان امام حسین (ع) با خلوص نیت هر آنچه دارند با اخلاص در سفره کوچکشان گذاشته و از زائران پذیرایی می کنند.

اندیمشک در مسیر تردد جمعیت زیادی از زائران کربلای معلی قرار دارد و طی سال های اخیر این شهرستان به خوبی از هزاران نفر زائر کربلای معلی پذیرایی کرده است.

مردم خونگرم اندیمشک براساس سنت دیرینه خود همواره پذیرای مهمانان بوده و با روی گشاده میزبانی شایسته بودند .

این روزها وقتی نام زائر کربلای معلی به گوش می رسد مردم مهمان نواز اندیمشک با چشم و دلی عاشق و شیفته اهل بیت (ع) به استقبال زائران می روند.

موکب های مردمی اندیمشک از پل زال تا شهرک مدنی در پذیرایی از زائران کربلای معلی از یگدیگر پیشی می گیرند تا در حال و هوای پر از عشق به سید الشهدا (ع) سهیم شوند.

کودکان هم  این روزها با دستان کوچک خود در جابجا کردن بسته های نذری در موکب ها به بزرگترها کمک می کنند و این تنها گوشه ای از عشق مردم این دیار به اهل بیت (ع) است.

حسینیه ها ، مصلی ،مساجد و حتی منازل شهروندان اندیمشکی به روی زائران کربلای معلی باز است.

یکی از زائران کربلای معلی در مقبره شهدای گمنام گفت: مردم اندیمشک در اربعین با شور خاصی از زائران استقبال می کنند و این شور حسینی بین مردان و زنان قابل تقدیر است.

محمد ابیاتی افزود: از لرستان با هدف سفر به کربلای معلی وارد خوزستان شده است و از پذیرایی واستقبال مردم این منطقه بسیار دلگرم شده است. 

بنا بر این گزارش در جمع زائران کربلای معلی در شهرستان اندیمشک زائرانی از کشورهای پاکستان ، آذربایجان ، ترکیه ، بنگلادش و سایر کشورها نیز به چشم می خورند.

جمعی از زائران پاکستانی نیز در مقبره شهدای گمنام از حضور در جمع ایرانی ها و  پذیرایی موکب ها قدردانی کردند.

یک زن زائر ترکیه ای آشنا به زبان فارسی  نیز عشق به سید الشهدا (ع) را حلقه اتصال مسلمانان دانست و گفت:این شور حسینی مرز نمی شناسد و استقبال از زائران در همه مسیرها شایسته بوده است.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:۷۷ موکب مردمی از پل زال تا شهرک مدنی اندیمشک با حضور مردم و عاشقان اهل بیت (ع) میزبان زائران هستند.

پیمان جهانگیری افزود: بیشترین ساعت شلوغی موکب ها ، ساعات پایانی شب است و خادمان امام حسین (ع) و مردم اندیمشک در طول شبانه روز به خوبی از زائران استقبال کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ کمیته ستاد اربعین در اندیمشک فعال هستند ، اظهار کرد: این شهرستان امسال ایستگاه معین مرز مهران در جابجایی و انتقال زائران در مسیر بازگشت از کربلا معرفی شده و در این خصوص هم برنامه ریزی شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات اندیمشک هم گفت: در موکب های اندیمشک تاکنون بیش از ۱۳۵ هزار نفر پذیرایی شده اند و صبحانه ، نهار و شام در موکب ها بین زائران توزیع می شود.

حسن دهقان افزود: مردم خداجوی اندیمشک با نذورات خود در موکب ها حضور پررنگ دارند و استقبال از زائران در اینجا کم نظیر است.

 هر سال صدها هزار زائر کربلای معلی از سرتاسر کشور از مسیر اندیمشک راهی کربلای معلی می شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار