تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۰ هزار ظرفیت اسکان زائر در خرمشهر و آبادان آماده شد
  مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه گفت: ۲۰۰ هزار ظرفت اسکان شبانه در حسینیه ها ، مساجد و اردوگاه‌های خرمشهر و آبادان برای زائران اربعین آماده شده است.

مکی یازع گفت: در ۴۰۰ موکب مردمی برپا شده در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه نیز ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زائر در روز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل گرمای هوا در منطقه پیش بینی لازم برای استراحت زائران در موکب صورت گرفته است.

دمای هوا در شلمچه ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است. میزان رطوبت هوا و شرجی نیز روز شنبه در شهرهای آبادان و خرمشهر به ۱۰۰ درصد رسید. 

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 600 هزار زائر از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.

اعزام ۱۵۰۰ دستگاه کامیون حامل تجهیزات موکب ها به عراق

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین مستقر در مرز شلمچه همچنین از ارسال تجهیزات ، آب ، مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز زائران کربلا به وسیله یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون به نجف، مسیر نجف به کربلا و کربلا از مرز شلمچه خبر داد و گفت:این کامیون ها در چند روز گذشته با هماهنگی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق از مرز شلمچه عازم نجف و کربلا شدند.

یازع به ارسال چند کامیون آب آشامیدنی بسته بندی از مرز شلمچه به عراق اشاره کرد و بیان داشت:مشکل حمل و نقل زائران از شلمچه عراق به نجف اشرف و کربلا با اعزام اتوبوس از ایران و کمک نیروهای حشدالشعبی عراق برطرف شده است.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز شلمچه میزبان زائران اربعین از اقصی نقاط ایران اسلامی و بسیاری از کشورهاست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار