تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار استان موکب اوقاف خود را در شلمچه برپا کردند
 

 مدیر کل اوقاف و خیریه استان خوزستان گفت: چهار استان کشور موکب اوقاف شان را در شلمچه در راستای خدمت به زائران حسینی برپا کردند.

حجت الاسلام خاکباز اظهار کرد: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی است، در این راستا از ابتدای مهرماه نسبت به برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد، امامزادگان و تکایا اقدام کردیم.

وی گفت: برنامه کلیدی ماه محرم و صفر نیز اجرای مراسم اربعین است و در این راستا در مرز چذابه با همکاری اوقاف اصفهان و مدیریت اوقاف خوزستان موکب حضرت علی اصغر (ع) را راه‌اندازی کردیم.

خاکباز اظهار کرد: در این موکب ظرفیت اسکان دو تا سه هزار نفر برقرار است و روزانه نیز ۶ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام توزیع می‌شود و در موکب اوقاف استان خوزستان برنامه های فرهنگی و مذهبی دیگری از جمله اقامه نماز جماعت، مراسمات عزاداری و سخنرانی نیز برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و خیریه استان خوزستان عنوان کرد: اینکه از هجدهم مهر ماه فعالیت خود را شروع کرده ایم و تا سه روز بعد از اربعین به خدمات رسانی های خود ادامه می‌دهیم و بر این باور هستیم که به دیگر مواکبی که به زائران خدمات رسانی خوبی دارند در حد توان اقلام غذایی و آب آشامیدنی نیز ارائه دهیم.

خاکباز افزود: در شلمچه نیز استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر نسبت به برپایی موکب اوقاف اقدام کردند که این استان‌ها نیز خدمات فرهنگی خوبی را برای عزاداران حسینی ترتیب داده اند و اوقاف استان خوزستان نظارت هایی بر فعالیت این موکب نیز دارد.

وی در پایان خبر داد: مجموعاً ۱۰ مبلغ به مرزهای شلمچه و چذابه (هر کدام پنج مبلغ) اعزام شده تا کارهای فرهنگی و مذهبی مختلفی را در میان مواکب اجرایی کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار