تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۸۸۸۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مواکب غذای سرد بین زائرین حسینی توزیع نکنند‌
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: غذایی که از سوی مواکب در طول مسیر برای زائرین توزیع می‌شود حتما بایدگرم و به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.
 سید مهدی حسینی زاده  اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی در طول مسیر پیاده روی اربعین باید از سوی زائرین جدی گرفته شود. قبل از خوردن غذا و بعد از رفتن به سرویس بهداشتی حتما با آب و صابون دست‌ها شستشو شوند.

وی با اشاره به مساله بیماری های تنفسی، افزود: لازم است زائرین اربعین حسینی به علت وجود گرد و غبار احتمالی ماسک استاندارد و فیلتردار با خود به همراه داشته باشند. درصورت هر گونه مشکل تنفسی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در طول مسیر پیاده روی اربعین از آب بسته‌بندی، شیر و ماست پاستوریزه استفاده و میوه را نیز شسته و به صورت پوست کننده مصرف کنند.

حسینی‌زاده ادامه داد: زائرین باید از حمل مواد غذایی فسادپذیر خودداری و غذا را در همان محل به صورت گرم مصرف کنند.از مصرف مواد خام و سالاد پرهیز کنند.

وی با اشاره به بازدید شبانه روزی بازرسان بهداشت محیط در تیم‌های ویژه از موکب‌ها و کنترل کیفی آب و مواد غذایی گفت: خادمان موکب‌ها باید در مراکز بهداشت شهرستان‌های مبدا آموزش‌های بهداشتی لازم را ببینند و معاینات پزشکی برای آنها انجام شود و در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ، به هیچ عنوان در تهیه و توزیع مواد غذایی شرکت نکنند.

این مسئول بهداست استان افزود: غذایی که از سوی مواکب برای زائرین توزیع می‌شود حتما باید گرم و به 50 درجه سانتیگراد برسد.

حسینی زاده نگهداری یخ و رعایت شرایط انبارداری بصورت بهداشتی، نگهداری مواد غذایی خام و پخته جدا از یکدیگر، استفاده از دستکش یکبار مصرف برای تهیه و توزیع غذا و شست و شو و گردگیری ظروف و تجهیزات را از موارد مهم در موکب ها ذکر کرد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: توزیع شربت و آب غیربسته‌بندی ، توزیع کاهو و سبزیجات و سالاد و سالاد اولویه در موکب‌ها ممنوع است و برای توزیع مایعات داغ مثل چای و قهوه باید از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی استفاده شود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار