تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۸۸۸۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر خبر داد:
افزایش ۴.۵ برابری آمار زائران عبوری از مرز شلمچه

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر گفت: تا شب گذشته ۱۵۴ هزار نفر زائر از مرز شلمچه تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش چهار و نیم برابری را نشان می دهد.

کوروش مودت در جریان بازدید از قرارگاه رسانه ای منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون۷۴۲ هزار زائر از مرز شلمچه به عراق رفته و یا از آن بازگشته اند، افزود: از تعداد کل زائران ورودی و خروجی به مرز ۴۹۰ هزار نفرشان  خروج کرده اند ۲۵۲ هزار نفرشان از عراق بازگشته اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ هزار نفر از اتباع خارجی به کربلای معلی سفر کرده اند، اظهار کرد: تردد در مرز شلمچه روان است و مردم بسیار پرشکوه شرکت کرده اند، مرز شلمچه به دلیل امکانات مناسب مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ موکب از فلکه مقاومت تا نقطه صفر مرزی برای خدمات رسانی به زائران مستقر است و از نظر تامین و توزیع آب و غذا مشکلی وجود ندارد.

مودت با بیان اینکه به اندازه جمعیت یک شهر در طول روز از مرز شلمچه عبور می کنند، یادآور شد: خدمات رسانی به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و هر زمان ازدحام جمعیت در شلمچه عراق شود در زمان کوتاهی تردد را متوقف می کنیم.

وی گفت: به دستور استاندار خوزستان از دستگاه های اجرایی همچون پتروشیمی، ملی حفاری، صنایع فولاد و بنیاد مستضعفان مقداری آب بسته بندی شده تامین شد که بخش عمده ای از آن امروز به شلمچه رسیده است.

وی افزود: ۵ دستگاه خودرو امروز در مسیر عراقی شلمچه تا تنومه جهت تامین و توزیع آب در میان زائران مستقر می شوند.

وی اظهار کرد: از روز گذشته تا کنون ۵۴ وسیله نقلیه اعم از اتوبوس و کامیون به عراق اعزام شدند تا زائران را از بخش عراقی شلمچه به نجف انتقال دهند ضمن اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر برای اعزام به عراق در نظر گرفته شده است که امروز ۳۰ اتوبوس به شلمچه رسیدند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با اشاره به انجام ملاقات مرزی با طرف عراقی برای هماهنگی خروج خوردوهایی که قرار است زائران را از بخش عراقی شلمچه به نجف  انتقال دهند، تصریح کرد: امسال اربعین باشکوهی داریم و تردد زائران به صورت روان انجام می شود.

مودت یادآور شد: تا کنون ۲۳ هزار خودرو در پارکینگ ۶۰ هکتاری شلمچه پارک شده اند و هنوز گنجایش حدود ۱۰ هزار خودرو دیگر در این پارکینگ وجود دارد، ضمن اینکه  یک پارکینگ ۳۰ هکتاری دیگر در شلمچه وجود دارد که این ظرفیت می تواند پاسخگو مراجعه کنندگان شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار