تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۸۸۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۲ دستگاه اتوبوس از شلمچه راهی عراق شدند
 دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر گفت: ۴۲ دستگاه اتوبوس برای شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران اربعین از شلمچه عراق به نجف راهی این کشور شدند.

عزیز ساعدی در مرز شلمچه عمده مشکل زائران اربعین حسینی را کمبود ناوگان حمل و نقل در نقطه صفر مرزی شلمچه عراق بیان کرد و گفت: برای سرعت گرفتن روند جا به جایی زائران از نقطه صفر مرزی شلمچه عراق تا بصره و نجف تا جمعه شب ۴۲ دستگاه تریلر و اتوبوس به عراق اعزام شدند.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جا به جایی زائران از شلمچه عراق به نجف اشرف در نظر گرفته شده است که  ۶۰ دستگاه دیگر به زودی وارد مرز شلمچه می شوند.

ساعدی ادامه داد: این تعداد اتوبوس در حال طی کردن روند اداری برای خروج از مرز هستند.

وی گفت: در مرز شلمچه ایران با تامین زیر ساخت ها و برنامه ریزی انجام شده خدمات قابل قبولی به زائران اربعین ارائه می شود.

 ساعدی با بیان اینکه سیل جمعیت زائران اربعین به سمت گذرگاه شلمچه بالاست، گفت: برای جا به جایی جمعیت زائران در مرز شلمچه بیش از یکهزار دستگاه اتوبوس نیاز است.

 دبیر اجرایی ستاد اربعین حسینی خرمشهر گفت: پیش بینی می شود از جمعیت زائران کربلا از روز دوشنبه کاسته شود و برگشت زائران از مرز شلمچه افزایش یابد.

ساعدی افزود: برای انتقال زائران بازگشته از کربلا در مرز شلمچه به استانهای مختلف کشور تا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است که در روزهای آینده در مرز شلمچه مستقر می شوند.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلا شدند.

چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

۲۷ مهرماه در ایران و عراق اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار