تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۸۸۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع ۳۲ هزار بسته آموزشی بین زائران در شلمچه
  معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۳۲ هزار بسته آموزشی بهداشتی بین زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شد.

  آرش یلالی روز شنبه با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۹۹۱ مورد بازرسی بهداشتی از موکب های برپا شده در مرز شلمچه انجام شده است افزود: ۱۸ منبع تامین آب در مرز شلمچه وجود دارد که یک هزار و ۵۶۷ مورد کلرسنجی از این مخازن انجام شده است.

وی تعداد موارد نمونه‌برداری میکروبی آب در مرز شلمچه را ۷۵ مورد عنوان کرد و گفت:حجم آب گندزدایی شده یک هزار و ۸۲۸ متر مکعب است ضمن اینکه ۴۸۳ مورد سنجش و کنترل بهداشتی مواد غذایی با دستگاه‌های پرتابل نیز انجام شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان به انجام سه هزا رو ۵۳۶ مورد بازدید از تاسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی در مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: ۵۹۸ زائر خدمات مامایی  دریافت کردند.

یلالی تعداد زائران شناسایی‌ شده از نظر ابتلا به بیماری‌ در بدو ورود در مرز شلمچه را ۳۳۰ مورد شامل تب طول کشیده، آنفلوانزای فصلی، تب و راش‌های پوستی، اسهال حاد آبکی و مسمومیت غذایی عنوان کرد که از این تعداد ۲۰۴ مورد نمونه‌گیری انجام شده است.

وی اظهار داشت:  ۶۰ نفر کارشناس در رشته‌های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط، بهداشت خانواده، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان در حال ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در شلمچه هستند.

 با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار