تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۸۸۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین در چذابه برگزار می‌شود
دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی گفت: سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۶ مهرماه ویژه زائران اباعبدالله الحسین(ع) در پایانه مرزی چذابه توسط ۱۲ گروه نمایشی برگزار می‌شود.
 مصطفی بوعذار با اشاره به برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه، اظهار داشت: در راستای رونق بخشی به حرکت فرهنگی اربعین و تغذیه فرهنگی زائران اباعبدالله الحسین(ع)، توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برنامه شاخص فرهنگی طراحی شده است.

وی به حضور گروه نمایشی 12 نفر برای اجرای نمایش در مرز چذابه اشاره و بیان کرد: با بررسی 85 اثر ارسالی از سطح کشور، 12 اثر از 16 استان سراسر کشور برگزیده شدند که به نمایش‌های محیطی، خیابانی و تعزیه‌خوانی به زبان فارسی و عربی بپردازند.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی ادامه داد: با محوریت شهدای مدافع حرم و معرفی شخصیت برخی از شهدا نمایش‌های خیابانی براساس جدول‌ زمان‌بندی شده اجرا می‌شود.

وی بازه زمانی برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه را 22 تا 26 مهرماه سال جاری برشمرد و افزود: مراسم اختتامیه سوگواری نیز 27 مهرماه سال جاری در یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار می‌شود.

بوعذار با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه سوگوار طی تاریخ 22 مهرماه رأس ساعت 11 صبح در مرز چذابه، ادامه داد: برگزاری این نمایش در چهار نوبت طی ساعت‌های 11، 15، 16 و 20 است و با پیگیری‌های انجام شده به دنبال برگزاری آن در مرز شلمچه نیز هستیم.


مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار