تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۸۸۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مطالبه ترخیص خودروهای توقیف شده درمنطقه آزاد اروند
  جمعی از صاحبان خودروهای وارداتی (حدود ۵۰ نفر) در اعتراض به ترخیص نشدن وسایل نقلیه آنها از پارکینگ گمرک منطقه آزاد اروند از سال ۹۶ ، امروز شنبه در مقابل ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

 صاحبان این خودروها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کردند: ۲۲۷ خودروی خارجی که در سال ۹۶ از طریق منطقه آزاد اروند وارد خوزستان شدند همچنان در پارکینگ گمرک خرمشهر بلاتکلیف هستند.

آنها گفتند: این در حالی است که صاحبان خودرو پول عوارض گمرک و هزینه های ورود این خودروها به کشور را پرداخت کرده اند اما بعد از گذشت ۲ سال همچنان خودروها در پارکینگ گمرک معطل مانده اند.

آنان اظهار د اشتند : روزانه مبلغ ۷۰۰ هزار ریال بابت توقف خودروهای خود در پارکینگ پرداخت می کنیم که در کنار ضرر مالی که متحمل می شویم ، استهلاک و فرسایش خودروها در زیر آفتاب و باران و در شرایط نامناسب را نیز باید بپذیریم. 

به گفته آنان این خودروها به دلایل مختلف از جمله ممنوعیت واردات خودروی تولید کشور آمریکا و خودروی بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی ۲ سال است که در پارکینگ گمرک خرمشهر دپو شده اند.

آنان می پرسند :  اگر این ممنوعیت ها وجود داشته چرا گمرک با واردات این خودروها موافقت کرده و هزینه های مختلف را از صاحبان خودرو دریافت کرده است.

بر اساس گزارش ایرنا حدود ۲۲۷ خودروی بالای۲ هزار و ۵۰۰ سی سی (تویوتا، هیونداو...) اواخر سال ۹۶ در گمرک اروند دپو شدند که از این تعداد ۷۴ دستگاه خودرو  به سفارش آمریکا بوده ضمن اینکه ۱۵۳ خودرو نیز بالای ۲۵۰۰ سی سی هستند.

بر اساس مصوبه دی‌ماه سال ۹۶ ورود خودروهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی و نیز ورود خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع شد در نتیجه ترخیص این خودروها درگیر و دار مصوبات در گمرک معطل ماند.

به گزارش ایرنا ۲۸ مرداد ماه امسال استاندار خوزستان در مصاحبه ای از ترخیص این خودروها از گمرک اروند خبر داد.

" غلامرضا شریعتی " استاندار خوزستان همچنین در این مصاحبه گفته بود که در زمان تصویب ممنوعیت ورود خودروهای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی به بالا به کشور ، این خودروها خریداری شده بودند و اکنون برای این خودروها ارزی از کشور خارج نمی شود، زیرا قبلا ارز مربوط به آنها پرداخت شده است.

صاحبان این خودروها بارها در اعتراض به ترخیص نشدن خودروهای خود تجمع کرده اند اما هنوز این مشکل حل نشده است.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با مسئولان منطقه آزاد اروند و گمرک خرمشهر بی نتیجه ماند و آنان حاضر به پاسخگویی دراین زمینه نشدند.

بیش از ۳۰ هزار خودروی پلاک اروندی در سطح خوزستان تردد می‌کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار