تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام ۱۶۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران ایرانی در عراق
  استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران از راهپیمایی اربعین گفت: برای حل مشکل تردد زائران در عراق از دیروز تاکنون برای اعزام ۱۶۱ دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است.

 غلامرضا شریعتی شنبه در حاشیه انتخابات هیات رئیسه پارلمان زنان استان در جمع خبرنگاران در هتل نیشکر اهواز اظهار داشت: در مرزهای خوزستان مشکلی از بابت غذا ، آب یا مسائل بهداشتی زائران اربعین نداریم و مشکلات موجود مربوط به آن سوی مرز، در عراق است.

وی با بیان اینکه مرزهای تردد زائران به عراق در چذابه و شلمچه مسدود نمی شود، افزود: در حال برنامه ریزی برای برگشت زائران هستیم.

شریعتی با اشاره به مشکل تردد زائران در عراق، اضافه کرد: دیروز ۴۰ دستگاه اتوبوس از مرز شلمچه و ۲۱ دستگاه هم از مرز چذابه برای تردد زائران ایرانی اعزام شده و امروز نیز تلاش می کنیم بیش از ۱۰۰ دستگاه از مرز شلمچه اعزام کنیم.

بر اساس این گزارش، با برداشته شدن شرط اخذ ویزا ، تعداد زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته رو به فزونی است به گونه ای که از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ جمعه شب ۸۵۰ هزار نفر از مرزهای چذابه و شلمچه در خوزستان راهی عتبات عالیات شدند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر از طریق مرز شلمچه و ۲۵۰ هزار نفر از طریق مرز چذابه از کشور عازم شده اند.

به گفته حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان، با توجه به ازدحام زائران در روزهای گذشته و همچنین کمبود وسایل نقلیه در کشور عراق، توافقاتی با مسئولان محلی و کشوری عراق برگزار شد تا بتوان این مشکل را مرتفع کرد.

برای شتاب بخشی به روند جا به جایی زائران اربعین حسینی از شلمچه عراق تا نجف اشرف و کربلای معلا تعدادی اتوبوس تامین شده که با هماهنگی طرف عراقی این اتوبوس‌ها در حال اعزام به خاک عراق هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار