تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۸۸۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶هزار و ۴۰۰خوزستانی در آزمون ورود به نظام مهندسی شرکت کردند
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از شرکت ۶ هزار و ۴۰۰خوزستانی در آزمون ورود به حرفه مهندسی به منظور گرفتن پروانه اشتغال به کار خبر داد.

کمال دویده  ا اشاره به اینکه این آزمون طی  روزهای ۱۸ و ۱۹ مهرماه برگزار شد، اظهارداشت: آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته اصلی شهرسازی، معماری، عمران، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و برق در جهاد دانشگاهی استان خوزستان، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و مرکز آموزش علمی کاربردی دزفول ۱ برگزار شد.

وی ادامه داد: در این آزمون  ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از مهندسان در استان خوزستان جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در صلاحیت پایه سه شرکت کردند که نسبت به سال گذشته (۵ هزار و ۶۱۱ نفر)، ۱۴درصد رشد داشته است.

بانوان ۱۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل دادند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با بیان اینکه ۱۸درصد شرکت کنندگان را بانوان و ۸۲ درصد دیگر را آقایان تشکیل دادند افزود: در رشته عمران گرایش نظارت با یک هزار و ۶۹۴ بیشترین داوطلب و رشته ترافیک با هشت داوطلب کمترین شرکت کننده را داشتیم.

وی همچنین درخصوص درصد شرکت کنندگان به تفکیک واحدها، توضیح داد: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در اهواز و به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد دیگر در حوزه های دزفول و خرمشهر حضور داشتند.

دویده آزمون ورود به حرفه مهندسی را از جمله با اهمیت ترین آزمون‌های تخصصی کشور عنوان کرد و افزود: برگزاری این آزمون امکان تعیین صلاحیت و توانایی مهندسان برای ورود به حرفه طراحی و اجرا را به وجود می آورد.

بر اساس این گزارش، نتایج اولیه این آزمونها ‌به ‌صورت الکترونیکی از طریق وب سایت دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir اعلام می شود.

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای ۱۸ هزار عضو در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی، نقشه برداری و ترافیک است.

این سازمان در خوزستان ۲۰ دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها دارد که بر نحوه کیفیت خدمات مهندسی و حسن اجرای ساخت و سازها در حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران ساختمان‌ها، فضای شهری و انواع بناها نظارت دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار