تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۸۸۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم پزشکی تامین اجتماعی خوزستان از چذابه راهی کربلا شد
 تیم پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان روز شنبه به منظور ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی از مرز چذابه راهی کربل

ای معلا شد.  این تیم پزشکی متشکل از ۹ پزشک ، پرستار و بهیار است و تا بازگشت زائران اربعین حسینی به وطن در کربلای معلا مستقر خواهد بود. 
دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تامین اجتماعی و فرمانده بسیج جامعه پزشکی خوزستان با ابراز خرسندی از توفیق تشرف به عتبات عالیات و شرکت درهمایش بزرگ اربعین حسینی ، مدت زمان حضور این تیم درمانی را ۱۰ روز اعلام کرد و افزود:حضور تیم درمانی و عزیمت آنها به عراق و ارایه خدمت به زائران اربعین حسینی به صورت خودجوش و داوطلبانه انجام شده است.  
تیم پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان  پارسال نیز به مدت ۱۰ روز در کربلای معلا به زائران اربعین حسینی خدمات بهداشتی و درمانی ارایه کرد.
ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی جمعیت هلال احمر ، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، بهداری نیروی انتظامی ، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه در مرزهای چذابه و شلمچه به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع شده و در تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.
مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان است.
اربعین پارسال ۵۵۰هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷هزار زائر چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین است. در عراق نیز همین روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار