تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۸۸۸۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درمان سرپایی ۶هزار و ۱۰۱ زائر اربعین در چذابه و شلمچه
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۶ هزار و ۱۰۱ زائر اربعین حسینی در هشت روز گذشته در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه توسط پایگاه های امدادی هلال احمر خوزستان درمان سرپایی شدند.

علی پهلوان  با اشاره به اینکه ۳۳ پایگاه امدادی در مسیر منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برپا هستند بیان کرد:تعداد زائرانی که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند نیز تاکنون ۴۹ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی هلال احمربه زائران اربعین حسینی از دهم تا ۲۹ مهر جاری ادامه دارد گفت: همچنین از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ مهر جاری سه هزار و ۹۶۰ زائر اربعین حسینی در مسیرهای ذکر شده به پایگاه های سلامت هلال احمر خوزستان مراجعه، و وضعیت قند و فشار خون خود را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا جمعیت هلال احمر خوزستان ۲۷ درمانگاه در کشور عراق و ۳۳ پایگاه امدادی در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده است.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.
اربعین پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷مهر روز اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار