تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۸۸۸۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین زیرساخت منطقه گردشگری پل پرزین گتوند در انتظار اعتبار
 تامین زیرساخت منطقه گردشگری پل پرزین گتوند در انتظار اعتبار

  ایجاد زیرساخت‌های لازم در منطقه گردشگری دره و آبشارهای پل پرزین گتوند با هوای مطبوع و طبیعت منحصر به فرد در ۲۵ کیلومتری مرکز این شهرستان در رشته کوه زاگرس گامی ضروری برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی دراین منطقه است.

تامین زیرساخت های لازم دراین منطقه گردشگری که پتانسیل اشتغال و درآمدزایی را دارد، ساماندهی دره، ایجاد توقفگاه خودرو، احداث اقامتگاه و دیگر امکانات تاثیر زیادی در جذب بیشتر گردشگر در این منطقه زیبا نیازمند تخصیص اعتبار مناسب از سوی دستگاه های استانی است  ولی امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان گتوند اعتباری برای این منطقه گردشگری اختصاص داده نشد.

انجام مطالعات ایجاد زیرساخت‌های پل پرزین 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پل پرزین یکی از جاذبه های گردشگرپذیر استان است، گفت: مطالعات ایجاد زیرساخت های گردشگری این منطقه در سالهای اخیر از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند انجام شده و با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن انجام می شود.
یعقوب نگهداری افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز که مایل هستند در این منطقه گردشگری سرمایه گذاری کنند از سوی سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی حمایت می شوند، ضمن اینکه تسهیلات مناسبی در زمینه گردشگری پرداخت می شود.
 یکی از فعالان حفاظت از محیط زیست شهرستان گتوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد منطقه گردشگری پل پرزین گفت: از گردشگرانی که این منطقه گردشگری را برای مقصد سفر خود انتخاب می کنند، درخواست داریم با توجه به وجود درختان بومی، آبزیان و چشمه های آب شیرین و دیگر جاذبه های این منطقه با رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی از فضای آن مراقبت کنند.
 

ضرورت مشارکت مردم در پاکسازی و رعایت نکات زیست محیطی در پل پرزین
وحید طالبوند با بیان اینکه با همکاری دیگر فعالان محیط زیست، این منطقه در چند مرحله پاکسازی شده است، افزود: ضمن مشارکت مردم در پاکسازی و رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی، مشخص شدن یک متولی برای پاکسازی و احداث یک محل مناسب برای جمع آوری زباله در این منطقه گردشگری نیاز است.
عبدالحسین کریمی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گتوند نیز به وجود گونه های جانوری مختلف در این منطقه از جمله سگ،گرگ، کفتار، روباه، گربه سیاه گوش ،گراز و خرس اشاره کرد و گفت: ماهیان  نوع آزاد و برزم و همچنین درختان و گیاهان شامل کنار، بید، گز و جاز و گیاهان مرتعی و گیاهان آبزی نیلوفریان نیز در این منطقه بکر وجود دارد.

 این منطقه که تحت نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند قرار دارد، در واقع دره ای سرسبز ، خنک و دارای آبشارها و برکه هایی زیباست که دمای این دره در فصل گرم سال بیش از۱۵درجه با دمای مناطق مختلف خوزستان اختلاف دارد.
وجود چشمه ها و آبشارهای متنوع با سنگ ها و دیواره قندیل بسته، بوته زارها،گونه های مختلف گیاهی و گیاهان دارویی ، درختان انجیر و رقص ماهی ها در آب زیبایی های این منطقه گردشگری را دوچندان کرده است. 
برای ورود از بالا به کف دره، پله هایی با جنس بلوک و بتن احداث شده است، به طوری که استفاده از فضای این منطقه گردشگری با احداث این پله ها برای تمام سنین امکان پذیر است و هرچه به پایین دره نزدیکتر می شوید لذت این منطقه گردشگری را بیشتر احساس می کنید.
ریزش مداوم آب از چشمه ها در دل کوه باعث ایجاد حوضچه های بزرگ در نقاط مختلف این تفرجگاه شده و مکان مناسبی برای تفریح و شنا برای گردشگران فراهم کرده است. 
دسترسی جاده آسفالت و پایگاه فوریت های پزشکی و نزدیکی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان گتوند به این مکان، از ویژگی های این منطقه نمونه گردشگری است.
اگر می خواهید ساعت ها از همهمه و دغدغه های شهر دوری کنید، حتما به این مکان گردشگری سفر کرده  و یکی از لذت بخش ترین سفرهای خود را در این تفرجگاه تجربه کنید.
به گزارش ایرنا، آرامگاه قیصر امین پور شاعر معاصر، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره انار، اصطبل های پرورش اسب و باغ های مرکبات در ۲ بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت های گردشگری شهرستان گتوند هستند.
دیگر ظرفیت های گردشگری گتوند شامل بیشه زارها، سایت پروازی پاراگلایدر، نهر پادشاهی، منطقه گردشگری چهار کولان، شیخ سلیمان، گور دخمه های کوه طبل خانه در کنار سد تنظیمی، سه پولو، پل چک اول، پل چک دوم، بند بهمن، آباره گچ سنگی، قلعه های تاریخی شهرسماله و روستای آبیدعلی‌باز می باشند.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای ۳۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار