تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:
حرکت زائران از کربلا به سمت مرزهای خوزستان روزانه پایش می شود
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: حرکت زائران از کربلا به سمت مرزهای خوزستان به صورت روزانه پایش می شود تا بتوان برای انتقال آنها از مرزها به نقاط مختلف کشور برنامه ریزی کرد.

فاضل عبیات  افزود: تعداد حدودی زائرانی که قرار است از مرزهای چذابه و شلمچه وارد کشور شوند با این پایش مشخص می شود.

وی اظهار داشت: فرمانداران و روسای پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نیز اوضاع را پایش می کنند تا براساس آن اتوبوس های مربوط به هر استان را برای انتقال زائران در مرزها مستقر کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: زائران به محض رسیدن به پایانه های مرزی متوجه محل استقرار اتوبوس های استان خود می شوند.  

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی دستگاه های اجرایی در پایانه های مرزی برای خدمات رسانی بهتر به زائران گفت: استقبال از زائران اربعین حسینی در پایانه های مرزی خوزستان مطلوب بوده است.

عبیات افزود: مشکلاتی پیرامون تردد زائران در عراق وجود داشت که با اعزام اتوبوس به آن سوی مرز این مشکل نیز تا حدودی رفع شده است.

تردد سه برابری زائران از مرزهای خوزستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با ارائه آماری از تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان گفت: تردد زائران از مرزهای شلمچه و چذابه تاکنون سه برابر مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی اوج تردد زائران از پایانه مرزی چذابه را پنجشنبه ۱۸ مهرماه اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۰ هزار زائر در این روز از مرز چذابه عبور کردند.

عبیات با بیان اینکه تردد زائران از مرزهای خوزستان تاکنون با کل میزان تردد از این مرزها در سال گذشته برابری می کند، گفت: امید است زیرساخت های عراق برای استقبال از زائران بهتر شوند تا در سال های آینده شاهد خدمات رسانی بهتر در آن سوی مرز باشیم.

اربعین پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند.
براساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۷مهرماه روز اربعین است؛  در عراق نیز همین روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع)  است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار