تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نوجوانان و زنان از اقشار آسیب‌پذیر در ابتلا به اختلال روانی هستند
 مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان گفت: نوجوانان، سالمندان و زنان از اقشار آسیب‌پذیر در ابتلا به اختلال‌های روانی هستند.

 رضا دواساز ایرانی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت روان و پیشگیری از رفتارهای خود آسیب رسان در سرسرای اداری بیمارستان نفت اهواز بیان کرد: جهان پیش رو مملو از حوادث است و در نتیجه به خدمات سلامت روانی بیش از پیش احساس نیاز می شود و کشور ما نیز از  خدمات سلامت روان بی نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه سلامت روان به معنای اجرای نقش متفاوت در زندگی و شناخت پایگاه اجتماعی است ادامه داد: خود مراقبتی یک اولویت برای جلوگیری از اختلالات روانی است.

دواساز ایرانی گفت: عوامل روانی، اجتماعی سلامت قابل توجه و در عین حال قابل پیشگیری است و شیوع اختلالات روانی هیچ رده سنی، دوره و گروهی را مستثنی نمی کند.

مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بار قابل توجه اقتصادی از ناحیه این بیماران بر جامعه تحمیل می شود اضافه کرد: بنا به دلایل گوناگون سهم بودجه سلامت روان از بودجه کل سلامت کم است.

وی ادامه داد: مظلومیت بیماران روانی و نیز نگرانی از انگ، سبب مراجعه دیر هنگام و گاه غفلت خانواده ها و نیز نظام سلامت از این بیماران می شود.

دواساز ایرانی گفت: بدون مشارکت همه جانبه مردمی، نه تنها دولت بلکه هیچ دستگاهی قادر به تامین سلامت روان جامعه نیست.

مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: میزان شیوع اختلالات روانی در کشور ۲۳.۶ درصد است.

دکتر سیروس پاک سرشت روانپزشک نیز گفت: از جمله علایم افسردگی شامل خلق افسرده ، کاهش واضح علاقه مندی، کاهش وزن، کاهش یا افزایش خواب، احساس خستگی، گناه و بی ارزشی، کاهش تمرکز و افکار عوده کننده مرگ است.

این همایش با مشارکت فرمانداری اهواز، بیمارستان نفت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهر با شعار ارتقای سلامت روان جامعه با نشاط و شادابی نامگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار