تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۱۸۸۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست مشترک مرزی استانداران خوزستان و بصره برگزار شد
  نشست مشترک مرزی استانداران خوزستان و بصره به منظور هماهنگی در تردد زائران اربعین در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد.

استاندار بصره در این نشست که شامگاه شنبه در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، گفت: از استاندار خوزستان، نیروهای مرزبانی و نظامی ایران که در حال خدمات رسانی به زائران اربعین هستند تشکر می‌کنیم.

«اسعد العیدانی» با بیان اینکه ما نیز سعی داریم بهترین امکانات را برای زائران فراهم آوریم، اظهار کرد: در حال انجام تمهیدهایی برای خودروهای ایرانی هستیم تا خودروهایی که از ایران وارد خاک عراق می‌شوند با سهولت به کار انتقال زائران بپردازند.

وی افزود: خط ریلی بصره به کربلا در طول روز پنج سرویس زائران را به عتبات عالیات منتقل می‌کند ولی قصد افزایش سرویس دهی بیشتر را داریم تا زائران با سهولت بیشتری به زیارت عتبات بروند.

استاندار بصره با اشاره به ورود بیش از ۵۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق گفت: پیش بینی می‌شود این تعداد تا روز اربعین به بیش از یک میلیون نفر برسد.

العیدانی تصریح کرد: غالب خدماتی که در کشور عراق به زائران ارائه می‌شود مردمی است و هر جا که نیاز باشد دولت با تمام امکانات ورود خواهد کرد.

استاندار بصره افزود: حوادث اخیر عراق تردید در استقبال از اربعین را ایجاد کرده بود اما استقبال چند برابری و پرشور مردم پاسخ دندان شکنی به پیش‌ بینی‌های دشمنان بود.

وی افزود: همه امکانات دولتی و خودروهای استان بصره در حال انتقال زائران به عتبات عالیات هستند، همه تلاش خود را خواهیم کرد تا زائران در سلامت کامل به زیارت بپردازند و به کشور خود بازگردند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: استاندار بصره در ۹ روز اخیر با تمام توان خدمات رسانی به زائران ایرانی را به خوبی انجام داد که این امر تسهیل در تردد آنها را رقم زد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: در سه روز اخیر با افزایش حجم تردد زائران اربعین مواجه بودیم ولی دستگاه‌های دولتی عراق با تلاش خود تردد زائران را بدون مشکل انجام دادند.

وی افزود: تمام امکانات بصره برای انتقال زائران به عتبات عالیات بکار گرفته شد و باید خود را برای موج دوم تردد زائران اربعین آماده کنیم.

استاندار خوزستان گفت: تمام تلاش خود را برای بازگشت بدون دغدغه زائران بکار خواهیم گرفت ضمن اینکه در خاک عراق نیز خدمات رسانی به زائران تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

شریعتی تصریح کرد: همچنین خدمات رسانی ما در مرز میسان و عماره عراق در حال انجام است و این ۲ استان نیز همکاری مناسبی با ایران در تردد زائران دارند.

با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار