تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۸۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۱ هزار زائر اربعین از شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند
  دبیر ستاد اربعین خوزستان گفت: ۲۰۱ هزار و ۱۰۰ زائر اربعین از اول ماه صفر تا روز شنبه ۱۳ صفر از مرزهای شلمچه و چذابه به میهن اسلامی بازگشتند.

رضا نجاتی   در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه ورود زائران اربعین به کشور از مرزهای بین‌المللی چذابه و شلمچه در سه روز اخیر شتاب گرفته افزود: روند ورود زائران اربعین از مرزهای رسمی خوزستان مطلوب است.
وی بیان کرد: زائران پس از انجام تشریفات قانونی با اتوبوس‌های مستقر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه به توقفگاه‌های خودرویی و موکب‌ها برای پذیرایی و استراحت انتقال می‌یابند.

راهی شدن بیش از ۹۰۰ هزار زائر به کربلا از چذابه و شلمچه 
دبیرستاد اربعین خوزستان گفت: ۹۰۱ هزار زائر اربعین حسینی از اول ماه صفر تاکنون از طریق مرزهای چذابه و شلمچه به کربلای معلا و نجف اشرف عزیمت کرده اند.
وی با بیان اینکه خروجی زائران به صورت روان ادامه دارد پیش بینی کرد در روزهای پیش رو ، روند عزیمت زائران به شهرهای مقدس عراق شتاب گیرد.
نجاتی افزود: زائران خروجی از مرزهای شلمچه و چذابه در مقایسه با ۱۳روز نخست ماه صفر پارسال حدود سه برابر افزایش نشان می دهد. 
دبیر ستاد اربعین خوزستان افزود: تمهیدات لازم برای ورود و خروج زائران اربعین از گذرگاه های رسمی شلمچه و چذابه اندیشیده شده و چنانچه مشکلات غیرقابل پیش بینی رخ دهد با هماهنگی بین بخشی این مشکلات برطرف می شود.

 زائران برای بازگشت به شهرهای خود شتاب نکنند
نجاتی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد در بازگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت موارد ایمنی و قوانین رانندگی سفر بدون خطری پیش رو داشته باشند.
وی گفت: تعمیرگاه‌های سیار خودرو در مرزهای شلمچه و چذابه برای رفع مشکلات خودرویی زائران فعال است، جایگاه‌های سوخت نیز تمام وقت در حال کار هستند و اسکان شبانه در موکب‌های مردمی برای زائران امکان پذیر است.
نجاتی افزود: خانه‌ها، حسینیه ها و مساجد شهرهای مسیر تردد زائران نیز برای اسکان موقت آنان تدارک دیده شده است. 
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر دو گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.
پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار