تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۸۸۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه راهی کربلا شدند
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه گفت: از شروع ماه صفر تاکنون ۴۰ هزار زائر از کشورهای مختلف از مرز شلمچه به عتبات عالیات سفر کردند.

 علیرضا گورویی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت:برای نخستین بار اداره کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه دفتری را برای تسهیل در تردد اتباع خارجه در مرز شلمچه مستقر کرد که به طور مستمر مشکلات زائران خارجی آنها را پیگیری کند.
وی افزود: تمام اتباع خارجی که دارای دفترچه موقت صادره از ایران هستند بدون ویزا به عراق سفر می کنند و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت رای سفر به کربلا باید پاسپورت داشته باشند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین وزارت خارجه بیشترین آمار تردد اتباع خارجی را مربوط به کشورهای آذربایجان، پاکستان و افغانستان عنوان کرد و گفت: زائران دیگر کشورها نیز از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شده اند.
گورویی تصریح کرد: اتباع خارجی ویزای خود را از سفارت خانه عراق یا کنسولگری های عراق دریافت کنند زیرا بعضی ویزاهای اتباع خارجی جعلی بوده و مرزبانی عراق مانع ورود آنها به خاک این شهر شده است.

با گذشت ۱۳ روز از ماه صفر (هشتم مهرماه تاکنون ) ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

حرکت زائران کربلا به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار