تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمام امکانات را بسیج کردیم که به زائران خدمات رسانی کنیم
استاندار بصره با اشاره به حضور گسترده زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال گفت: با آغاز ورود زائران به عراق تمام امکانات نظامی، دولتی و خصوصی را به کار گرفتیم تا به نحو احسن به زائران خدمات رسانی کنیم.
 اسعد العیدانی در نشست با استاندار خوزستان که امروز در مقر ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند در شلمچه برگزار شد، اظهار داشت: از مسئولان ایرانی کمال تشکر را برای تلاشی که به‌منظور ورود زائران به عراق کردند داریم.

وی ضمن تاکید بر بکارگیری تمام توان برای خدمات رسانی به زائران  افزود: ما مفتخر به انتقال زائران به نجف و کربلا و میزبانی آن‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

استاندار بصره عنوان کرد: طی روزهای گذشته با افزایش ورود زائران ایرانی و سایر کشورها به منطقه کلیه امکانات نظامی، دولتی و خصوصی ما به کمک زائران شتافت تا بتوانیم آن‌ها را به نجف و کربلا منتقل کنیم.

العیدانی گفت: قطار شهری بصره به کربلا در حال حاضر 5 سرویس در شبانه‌روز انجام می‌دهد و در تلاشیم تا تعداد سرویس‌های آن را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: حضور میلیونی جمعیت زائران ایرانی در عراق یک پیام روشن دارد و این پیام چیزی جز اتفاق‌نظر بین ایران و عراق برای خدمات رسانی به زائران نیست.

استاندار بصره بابیان اینکه بیشتر خدمات به زائران توسط خود مردم انجام می‌شود، اظهار کرد: مردم در خدمت به زائران باهم رقابت می‌کنند.

العیدانی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در عراق، عنوان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که این حوادث سبب کاهش تعداد زائران در اربعین امسال می‌شود اما شاهد افزایش 3 تا 4 برابری زائران بودیم.

استاندار بصره گفت: در نظر داریم تا مسیرهای اربعین را تقسیم کنیم و این تقسیم‌بندی طی یک طرح اعلام می‌شود که مکان استراحت و جزئیات دیگر نیز در آن دیده‌شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار