تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۸۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اوقاف ۱۰۰ موکب در داخل و خارج از کشور برپا کرده است
 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال سازمان اوقاف ۱۰۰ موکب در داخل و خارج از کشور و در پایانه های مرزی از جمله میرجاوه برپا کرده است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه اغلب موقوفه ها در رابطه با امام حسین (ع) هستند، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به زایران انجام می دهد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ هزار زایر پاکستانی در ایران برای زیارت کربلا گفت: موکب اوقاف برای خدمات رسانی و پذیرایی به زایران خارجی از جمله پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه برپا شده است.

وی با بیان اینکه موکب های اوقاف حدود ۶ هزار زایر را اسکان می دهند، گفت: روزانه ۱۳۰ هزار پرس غذا در موکب های اوقاف تهیه و بین زایران توزیع می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه این سازمان درمجموع پنج میلیون پذیرایی از زایران انجام می دهد،  افزود: این اقدامات از محل موقوفات و متولیان موقوفات و خیران توسط هیات امنا و خادمان امام زادگان انجام می شوند.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۰ هزار نفر در کل موکب های زیرنظر اوقاف اسکان می یابند، ادامه داد: برنامه های فرهنگی نیز در کنار این اقدامات انجام می شود.

اربعین حسینی جهان را تحت تاثیر قرار داده است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اربعین حسینی نه تنها منطقه بلکه کل جهان را تحت تاثیر قرار داده و خواب ابرقدرت های جهان را آشفته کرده است. 

وی با بیان اینکه غیرشیعیان نیز در حرکت اربعین مشارکت دارند، افزود:  بنا به گفته بزرگان، اربعین مقدمه ظهور حضرت مهدی (عج) است و پرچم مدیریت جهان را در دست خواهد گرفت.

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه امام زمان (عج) هنگام ظهور خود را با امام حسین (ع) معرفی می کند، گفت: دشمن با توجه به اهمیت اربعین و تحولات متاثر از آن درصدد به انحراف کشاندن آن برآمده است.

وی افزود: دشمنان در تلاشند تا با ایجاد آشوب در عراق و حتی برپایی موکب های جریانات انحرافی در این حرکت عظیم خلل ایجاد کنند لذا همه دوستداران اباعبدالله باید در این راه گام بردارند.

اربعین عامل وحدت است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اربعین حسینی را عاملی برای وحدت کشورها و اتحاد شیعه و سنی دانست و گفت: اهل سنت در مسیر کربلا موکب دارند و دوستدار امام حسین (ع) هستند.

وی با اشاره به مشکلات پیرامون انتقال زایران در خاک عراق اظهار داشت: در ۲ روز اخیر با توجه به حجم زایران مشکلاتی برای حمل و نقل ایجاد شد که لازم است مسوولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام عادل افزود: مردم کار خود را از نظر حضور در راهپیمایی اربعین، زیارت و برپایی موکب ها به خوبی انجام می دادند و انتظار می رود مسوولان نیز امکانات لازم را برای تسهیل در امور فراهم کنند.

وی اظهار امیدواری کرد اربعین حسینی که عظیم ترین اجتماع بشری است هرسال پرشورتر برگزار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: امروز بعد از یکهزارو ۴۰۰ سال جوشش خون امام حسین(ع) در سراسر دنیا جلوه پیدا کرده و همچنان عشق و علاقه ابا عبدالله وجود دارد.

وی زیارت امام حسین(ع) را یکی از جلوه های ماندگار کربلا دانست و گفت: ایمه سفارش های زیادی درخصوص زیارت کربلا داشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، حجت الاسلام عادل را در بازدید از پایانه مرزی چذابه همراهی کرد.

مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز واقع است.

اربعین پارسال ۲۳۷ هزار زائر از پایانه مرزی چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق ، ۲۷مهر روز اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار