تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۸۸۹۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین بارش پاییزه خوزستان چه زمانی خواهد بود؟
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود اولین سامانه بارشی فصل پاییز خوزستان در اوایل آبان ماه خبر داد.
 در حالی که پاییز بیستمین روز خود را پشت سر گذاشته است و استان‌های سراسر کشور خود را برای بارش‌ رحمت الهی آماده می‌کنند در ساعات ابتدایی روز گذشته، رطوبت در آبادان  به حدی رسید که عبور و مرور بدون روشنایی چراغ‌های خودرو در سطح شهر غیرممکن بود و بسیاری از شهروندان آبادانی روز خود را با رطوبت و شرجی 100 درصدی آغاز کردند.

در ادامه روز شنبه شدت رطوبت به اندازه‌ای رسید که شاهد کندی تردد خودروها در جاده‌های آبادان و خرمشهر بودیم؛ در مرز شلمچه نیز رطوبت 100 درصدی توام با شرجی طاقت‌فرسا، زائران عتبات عالیات را کلافه کرد.

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان ضبح امروز  ضمن اشاره به تداوم این رطوبت و شرجی تا روزهای آینده عنوان کرد: در حال حاضر شرجی و رطوبت در سطح استان خوزستان موجود است اما علاوه بر این رطوبت، بارش‌های پراکنده رگباری را به صورت نقطه‌ای در خوزستان تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: این بارش‌ها را به دلیل شرایط منطقه به صورت نقطه‌ای در طی هفته جاری و به خصوص در ارتفاعات خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین در پاسخ به زمان اولین سامانه بارشی فصل جدید استان خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه یک سامانه بارشی از اواخر مهر تا اوایل آبان در جریان است  اولین بارش‌های موثر فصل پاییز خوزستان در اوایل آبان ماه رقم خواهد خورد.

وی افزود: این سامانه بارشی بیشتر بر استان‌های شمالی خوزستان مانند لرستان، ایلام و چهارمحال‌وبختیاری متمرکز است اما شمال و ارتفاعات استان خوزستان نیز ممکن است بارش‌های 5 میلی‌متری را نیز تجربه کنند و این سامانه بیشتر در قسمت‌های شمالی فعال خواهد بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار