تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۸۸۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیازی به مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران نیست
 فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه تمام مسئولان در تلاش اند تا شرایط برای زائران مطلوب شود، گفت: نیازی به حضور مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران وجود نداشته است.

 سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در مرز شلمچه، شور و شوق حسینی در مرز شلمچه را وصف ناپذیر خواند و افزود: آنچه که به صورت میدانی در روزهای گذشته دیدیم، تردد بدون دغدغه زائران از مرزهای خوزستان است ضمن اینکه برخی از زائران نیز در حال بازگشتند.

وی تاکید کرد: امنیت زائران در داخل شهرها و مرزهای استان خوزستان به طور کامل برقرار است.

وی اظهار کرد: تردد زائران کنترل شده است و زائران با گذرنامه در حال گذرند، توصیه می‌کنیم زائران سعه صدر به خرج دهند تا این راهپیمایی به خوبی برگزار شود.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به  اقدامات ترانزیتی صورت گرفته در مرزها، تصریح کرد: زمینه برای تردد روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از مرزهای استان فراهم شده است.

سردار پاکباز یادآور شد: از شب گذشته موج بازگشت زائران به کشور آغاز شده و شرایط مناسب است، با تلاشی که در حال انجام است، سعیمان آن است تا با یک کار عملیاتی و میدانی و برگزاری نشست‌هایی با مرزبانی کشور عراق آن بخشی که در مأموریت و وظایف مرزبانی است به خوبی انجام شود.

وی با اشاره به دیداری که با مسئولان مرزبانی و گذرنامه طرف عراقی داشت، گفت: تمام مسئولان در تلاش اند تا شرایط برای تردد زائران مطلوب شود و تاکنون نیز، نیازی به حضور مرزبانی در خارج از مرزها برای خدمات رسانی به زائران وجود نداشته است.

وی آمارها  در ورود و خروج ایرانی ها و اتباع خارجی را متفاوت خواند و افزود: بیش از ۹۰۰ هزار خروج زائران از مرزهای خوزستان به ثبت رسیده است و بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر نیز تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: حجم ورودی‌ها رو به افزایش است و فقط شب گذشته بالغ بر ۳۵ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با تأکید بر در نظر گرفتن توصیه‌هایی که از طریق رسانه ها به زائران می‌شود، گفت: زائران سفر خود را کوتاه‌تر کنند تا برای تردد در کشور راق مشکلاتی به وجود نیاید.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار