تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۸۸۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۲۲ هزار خودرو در پارکینگ چذابه پارک شده است
  فرماندار دشت آزادگان گفت: بیش از ۲۲ هزار خودرو تا ظهر امروز یکشنبه در پارکینگ پایانه مرزی چذابه پارک شده است.

حمید سیلاوی  افزود: پارکینگ چذابه با سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی در ۹۰ هکتار وسعت، ظرفیت پارک ۷۲ هزار خودرو را دارد.

وی اضافه کرد: یک پارکینگ دیگر نیز برای مواقع نیاز و تکمیل ظرفیت پارکینگ های شمالی، مرکزی و جنوبی در نظر گرفته شده است.

فرماندار دشت آزادگان گفت: اتوبوس هایی بعد از پارکینگ ها در نظر گرفته شده است تا زائران را برای استراحت و پذیرایی به محل موکب ها منتقل کنند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۳ کمیته اربعین حسین در فرمانداری دشت آزادگان افزود: عملکرد این کمیته ها به صورت مرتب ارزیابی و هر شب جلسه ای برای رفع مشکلات زائران برگزار می شود.

۲۸۰ موکب در مرز چذابه برپا شده است

سیلاوی گفت: ۲۸۰ موکب در مرز چذابه دایر شده که ۱۰۰ موکب از آنها به طور کامل ساخته شده اند و خدماتی نظیر اسکان و پذیرایی به زائران ارائه می دهند.

وی با اشاره به تامین امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و خدمات بانکی و تلفن همراه در موکب ها افزود: ارائه خدمات به تناسب افزایش جمعیت زائران افزایش می یابد.

فرماندار دشت آزادگان اظهار داشت: تهیه ۶۰ هزار پرس غذا در هر وعده در مرز چذابه برنامه ریزی شده که به تناسب حضور زائران پخت و بین آنها توزیع می شوند.

وی افزود: اتوبوس هایی در انتهای موکب های مستقر در پایانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده تا زائران را پس از استراحت و رفع نیازها به پایانه منتقل کنند.

۱۶ گیت اضطراری در پایانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده است

سیلاوی گفت: ۳۲ گیت شامل ۱۶ گیت ورودی و ۱۶ گیت خروجی و همچنین ۱۶ گیت اضطراری به صورت کانکس برای افزایش تردد زائران در پایانه مرزی چذابه در نظر گرفته شده که هشت گیت از این تعداد برای ورود و هشت گیت برای خروج است.

وی با اشاره به درنظر گرفتن اتوبوس هایی برای انتقال زائران در بین پایانه های مرزی ایران و عراق افزود: بیشترین مشکل انتقال جابه جایی زائران اربعین مربوط به آن سوی مرز است.

وی ادامه داد: امسال از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲۶۲ هزار نفر از پایانه مرزی چذابه به عتبات عالیات مشرف شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش حدود چهار برابری داشته است.

۸۲  اتوبوس برای جابه جایی زائران به عراق اعزام شد

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به برگزاری چهار نشست با مسئولان عراقی برای رفع مشکلات حرکت زائران گفت: کمبود اتوبوس از مرز شیب به داخل عراق مشکلاتی ایجاد کرده بود که با پیگیری وزارت کشور و استانداری خوزستان و تفاهم با مسئولان عراقی تعداد ۸۲ اتوبوس برای تسهیل در تردد زائران به آن سوی مرز اعزام شد.

وی با اشاره به ارسال آب آشامیدنی و غذا به آن سوی مرز افزود: علاوه بر استقرار شهرداری اهواز در مرز عراق، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در آنجا نصب شده است.

سیلاوی بیشترین نیاز زائران در مرز چذابه را آب آشامیدنی اعلام کرد و گفت: باتوجه به استقرار ۱۰ تانکر سیار و رساندن آب غدیر در مرز چذابه مشکلی درخصوص تامین آب شستشو نداریم ولی با توجه به گرمای هوا و مصرف زیاد، نیاز به آب آشامیدنی داریم که انتظار می رود خیران در این زمینه ورود کنند.

وی در پایان از زائران خواست هنگام بازگشت به خانه عجله ای در خروج از مرز نداشته باشند و در جهت امنیت، نظافت و سایر مسائل همکاری کنند.

به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار