تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۸۹۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارایه سه هزار قلم کالای پرمصرف صنعت‌نفت برای بومی‌سازی
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت در راستای کاهش وابستگی به خارج، فهرست جدیدی شامل سه هزار قلم کالای پرمصرف عملیات تولید نفت را به سازندگان ایرانی عرضه می کند.

به گزارش  روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب احمد محمدی در شورای سیاستگذاری یازدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت، بیان کرد: این فهرست بخش دیگری از کالاهای اساسی نفت را شامل می شود که با لحاظ نیازهای عملیاتی و درنظر گرفتن توجیه اقتصادی برای سفارش دهنده و سازنده تنظیم شده است.

وی حمایت از ساخت داخل و تامین کالا از منابع داخلی را نیاز اساسی کشور بیان کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری در این صنعت به ویژه اگر منجر به ایجاد ارزش افزوده شود، عقلایی و دوراندیشانه است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به ظرفیت و قابلیت تبدیل نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت به نمایشگاهی در ابعاد بین المللی گفت: از این ظرفیت بالقوه باید برای ایجاد پیوند بیشتر میان صنعت، سازندگان و مراکز دانشگاهی و افزایش سهم ایران در بازار بزرگ کالای نفت استفاده کرد.

محمدی با تأکید بر ضرورت هدفگذاری، برنامه‌ریزی و ترسیم چشم انداز این نمایشگاه، افزود: نمایشگاه ساخت تجیهزات صنعت نفت باید متضمن خلق تکنولوژی و صنعت و تامین کننده منافع کل کشور و استان خوزستان باشد.

وی با دعوت از شرکت‌های اکتشاف و تولید(E&P) مراکز پژوهشی و دانشگاهی و شرکت ­های دانش‌بنیان برای حضور در این نمایشگاه و همراهی با سازندگان، ادامه داد:در چشم انداز آینده، هرگونه تحول و پیشرفتی در کار صنعت نفت منوط به همکاری و هماهنگی میان این گروه‌هاست.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حمایت مجموعه وزارت نفت و مشارکت بخش خصوصی از سوم تا ششم آذر ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه­ های بین المللی اهواز برپا می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار