تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۸۹۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دشمن در ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق شکست خورد
  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:دشمن در ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق شکست خورد و نتوانست حرکت عظیم اربعین حسینی را به حاشیه ببرد. آیت الله عباس کعبی روز یکشنبه در جریان بازدید از پایانه چذابه و بررسی روند حرکت زائران اربعین حسینی از این مرز با اشاره به حوادث اخیر در عراق و مشکلات و ضعف های اقتصادی که مردم این کشور از آن رنج می برند بیان کرد: دشمن روی اعتراض های مردم عراق موج سواری کرد تا بتواند بین ۲ ملت ایران و عراق تفرقه ایجاد کند ولی به برکت اربعین حسینی اتحاد دل های مردم ۲ کشور بیش از گذشته شد و دشمن درعمل از رسیدن به اهداف شوم خود شکست خورد.
وی گفت: ۲ ملت ایران و عراق در قضایای اخیر در عراق هوشمندانه عمل کردند و با بصیرت توطئه دشمن را در نطفه خفه کردند و اجازه ندادند دشمن به اهداف خباثت آمیز خود برسد.   
آیت ا... کعبی در ادامه با اشاره به حرکت عظیم مردم در همایش جهانی روز اربعین بیان کرد: به لطف الهی و تلاش مدیران استانی روند حرکت زائران اربعین حسینی از ۲ مرز شلمچه و چذابه مطلوب است و زائران در فضایی آکنده از معنویت و خلوص راهی کربلای معلا و نجف اشرف می شوند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به زائران اربعین حسینی توصیه کرد فرصت حضور در همایش جهانی اربعین را قدر بدانند و از این فرصت به دست آمده برای تعمیق پیوند قلبی با اهداف مقدس امام حسین (ع) استفاده ، و با آن حضرت تجدید بیعت کنند.
وی همچنین از موکب داران به خاطر خدمت رسانی مخلصانه و پرشور در مرزهای چذابه و شلمچه تقدیر کرد و گفت: این شور و اخلاص در خدمت رسانی به زائران حضرت سید الشهدا(ع) در جهان بی نظیر است.
وی روند خروج و ورود زائران را از مرزچذابه مطلوب توصیف کرد.
  حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی به عراق ، از خوزستان هستند.
پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار