تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۸۸۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع رسانی تبلیغی
آنچه باید درباره مهاجرت، تحصیل و کار در اتریش بدانید
در میان کشورهای اروپایی همیشه اسم از کشورهایی بوده که دارای اقتصاد قوی با نرخ بیکاری پایین و حتی هزینه های رایگان تحصیل و در عین حال سطح زندگی فوق العاده هستند، در میان میتوان نامی از کشور اتریش برد.
آنچه باید درباره مهاجرت، تحصیل و کار در اتریش بدانید


اتریش با نام رسمی جمهوری اتریش یکی از کشورهای واقع در اروپایی مرکزی به پایتختی وین میباشد که دارای همسایگانی مانند آلمان، چک، مجارستان و سوئیس میباشد.

از نظر اقتصادی کشور اتریش چهاردهمین کشور ثروتمند جهان با سرانه تولید ناخالص هست که راه های زیادی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

مهاجرت به اتریش از روش تحصیلی

مهاجرت به اتریش از روش کار همراه با داشتن کارفرمای اتریشی

مهاجرت به اتریش از روش کار به صورت جستجوی کار

مهاجرت به اتریش از روش تولد

مهاجرت به اتریش از روش ازدواج

مهاجرت به اتریش از روش پناهندگی( غیر قانونی و توصیه نمیشود)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه وکالت در زمینه حقوق بین الملل با شما قدم به قدم همراه میباشد تا از روش قانونی با کم ترین ریسک و هزینه بتوانید انواع راه های مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله اروپا، کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا و یا کشورهای همسایه را بشناسید سپس اقدام نمایید.

تحصیل در اتریش

اتریش به دلیل وجود نظام تحصیلی رایگان متقاضیان زیادی را توانسته جذب نماید. در اتریش می توان به دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل نمود. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به :

· امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی

· امکان تحصیل به صورت رایگان

· امکان دریافت مجوز کار در حین تحصیل

· امکان دریافت اقامت بعد از اتمام تحصیل

· و.. اشاره نمود.

برای ورود به این کشور جذاب از طریق تحصیل باید شرایط مورد نیاز را احراز نمائید. از جمله مدارکی که برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اتریش مورد نیاز است شامل:

ü مدرک تحصیلی مقاطع قبل

ü مدرک زبان مرتبط

ü مدارک هویتی

ü نامه اشتغال به تحصیل

ü نامه تمکن مالی و... می باشد.

در اتریش در حین تحصیل اجاز کار را نیز وجود دارد و در مقطع لیسانس 10 ساعت، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته اجازه کار دارید.

طول دوره تحصیل در اتریش در مقطع لیسانس 4 سال، مقطع فوق لیسانس 2 سال و مقطع دکترا 3 سال می باشد.

برای رشته هایی از جمله مکانیک، عمران، برق و به طور کلی رشته های فنی مهندسی شرایط کاری بهتری برای متقاضیان فراهم می شود.

برای تحصیل در اتریش نکته حائز اهمیت ارائه نامه اشتغال به تحصیل می باشد و برای بسیاری از متقاضیان ارائه این نامه مشکل است در صورتی که برای کشورهای دیگری از جمله نروژ و فرانسه می توان بدون ارائه نامه اشتغال به تحصیل اقدام نمود.

کار در اتریش

اگر شما از شرایط مطلوب کیفیت بالای زندگی در کشور اتریش شنیده اید و به جهت نرخ بیکاری کم و نیاز به نیروی کار مشتاق به مهاجرت از طریق حرفه و شغل به این کشور شده اید ما هم قصد داریم برای رسیدن به هدف دلخواه افراد در این مقاله آن ها را راهنمایی نماییم.

دلایل و انگیزه های متفاوتی برای مهاجرت هر شخصی وجود دارد که شاید بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دنبال ایجاد شرایط بهتری چه از جهت مالی و چه مقوله های دیگر در زندگی فعلی باشند، پس طبیعتا داشتن درامد خوب در آن کشور که پاسخگوی مخارج زندگی باشد اولین دغدغه مهاجر افراد خواهد بود.

در حال حاضر شرایط مهاجرت برای کار در اتریش با توجه به نیاز و تقاضای این کشور از سوی اداره کار و اداره مهاجرت مشخص می شود، خبر خوب این که برخی مشاغل که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور هستند شانس بالاتری برای موفقیت خواهند داشت.

در یک برنامه ریزی کاملا واضح اداره مهاجرت اتریش جهت اخذ ویزای کاری این کشور از سوی اتباع خارجی، افراد را در سه گروه تقسیم بندی کرده است:

که هر سه گروه برای واجد شرایط شدن، افراد نیازمند اخذ امتیاز هستند.

در یک کدام از این گروه بندی ها افراد با هر حرفه ای فارغ از داشتن سن مناسب، مدرک تحصیلی یا اموزشی در ارتباط با حرفه کاری، دانایی زبان المانی و سابقه کار نیاز به داشتن یک پیشنهاد کاری نیز از سوی کارفرمای اتریشی نیز هستند که با رعایت اصول و قوانین اداری کار برای افراد ارسال شود که امری ناشدی است، در گروه دیگر نیز همین مسیر طی خواهد شد با این خبر خوب که نزدیک به ۴۵ حرفه و شغل در مهارت های کمبودی کشور اتریش وجود دارند که فرد با اخذ ۵۵ امتیاز واجد شرایط دریافت این ویزا می شود که طی نمودن این مسیر به مراتب به خاطر کمبود این مهارت های دیگر نیز به رقابت با نیروی کار اتریشی یا اروپایی ندارد.

اما در بهترین حالت فارغ التحصیلان در ۸ گروه شغلی درخواستی می توانند بدون داشتن پیشنهاد کار و عدم نیاز به رقابت با نیروی کار اتریشی و اروپایی با اخذ ۷۰ امتیاز موفق به اخذ ویزای جستجوی کار اتریش شوند که این رشته ها عبارتند از:

1. مهندسی برق قدرت

2. مهندسین کامپیوتر نرم افزار

3. مهندسی مکانیک

4. مهندسی الکترونیک و مخابرات

5. مهندسی در حرفه های خاص

6. مدیریت بازرگانی

7. اقتصاد

8. فیزیک

در این مقاله سعی بر این شد تا در مورد مسائل مهم مهاجرت به کشور اتریش و راه های پرمخاطبی مانند ویزای تحصیلی و ویزای کاری اتریش به شما عزیزان توضیح داده شود تا با اطلاعات به روز شده به راحتی بتوانید قدم در راه مهاجرت بگذارید.

:
:
:
آخرین اخبار