تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۹۰۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هواشناسی: رگبار باران در 13 استان
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران در ۱۳ استان کشور طی امروز (۲۲ مهر) خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: با گذر موج ضعیفی از کشور طی امروز (۲۲ مهرماه) به ویژه در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرقی کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که این شرایط در جنوب فارس و غرب هرمزگان نیز پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: از بعد ازظهر فردا (۲۳ مهرماه) در جنوب و غرب فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعد از ظهر روز چهارشنبه (۲۴ مهرماه) این شرایط در جنوب استان فارس، غرب هرمزگان و شمال بوشهر دور از انتظار نیست، تصریح کرد: از فردا تا اواخر هفته در سایر مناطق کشور جو پایدار است و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نوار شمالی کشور به طور نسبی دما افزایش پیدا می‌کند.

به گفته ضیاییان طی امروز (۲۲ مهرماه) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در این مناطق به ویژه در منطقه زابل در پی دارد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: استان تهران فردا (۲۳ مهرماه) کمی ابری با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۴ مهر) نیز کمی ابری با افزایش دما با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار