تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۲۹۳هزار زائر اربعین از چذابه رهسپار کربلا شدند
  فرماندار دشت آزادگان گفت: ۲۹۳هزار و ۲۴۵ زائر اربعین حسینی از اول ماه صفر تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۵صفر از گذرگاه مرزی و بین المللی چذابه به سمت کربلای معلا و نجف اشرف عزیمت کردند.

حمید سیلاوی  در پایانه مرزی چذابه افزود: در شبانه روز گذشته (هشت صبح روز یکشنبه تا هشت صبح دوشنبه) در مجموع ۳۲ هزار و ۸۵۴ زائر اربعین از نقطه صفر مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق سفر کردند و در این مدت نیز ۲۳ هزار و ۲۶۸زائر نیز از مرز چذابه به سلامت وارد میهن اسلامی شدند.
وی گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه به صورت روان در حال انجام است ولی در ساعاتی از صبح و اواخر شب با افزایش زائران خروجی رو به رو هستیم که با فعال کردن گیت های خروجی گذرنامه و دستگاه های "ایکس ری " وضعیت به حالت عادی برمی گردد.
فرماندار دشت آزادگان که مرز چذابه در حوزه سیاسی وی قرار دارد افزود: در ۲ روز آینده با موج جدید خروجی زائران اربعین حسینی رو به رو خواهیم بود که از هم اکنون تمهیدات لازم برای عبور آسان و سریع زائران از پایانه چذابه فراهم شده است.

وی گفت: تردد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه به صورت لحظه ای رصد و پایش می شود تا در صورت بروز مشکل در روند جابهجایی زائران ، دستگاه های اجرایی و کمیته های عضو ستاد اربعین خوزستان وارد عمل شوند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان یکشنبه شب در جریان بازدید از موکب های مردمی در اطراف پایانه چذابه ضمن روان توصیف کردن تردد در این پایانه مرزی گفت:تمهیدات لازم برای موج جدید خروجی زائران در سه روز آینده از مرز چذابه اندیشیده شده و با آمادگی کامل آماده خدمت رسانی به زائران هستیم؛ موکب های مردمی نیز تا چند روز پس از اربعین به زائران خدمت رسانی می کنند.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف شدند. این تعداد در اربعین ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰هزار نفر بود.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر دو گذرگاه رسمی تردد زائران عتبات غالیات، در خوزستان است.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار