تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۸۹۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیته خدمات شهری مرز شلمچه و چذابه:
پارکینگ های چذابه ظرفیت پذیرش ۱۶ هزار خودروی دیگر را دارند
  رئیس کمیته خدمات شهری مرز شلمچه و چذابه گفت: مرز چذابه ۱۰۱ هکتار پارکینگ دارد که برای پارک ۱۶ هزار خودروی، دیگر فضا وجود دارد

شهاب صدیقی اظهار کرد: برای ارائه خدمات در پایگاه مرزی چذابه اقداماتی که توسط کمیته زیرساخت انجام شده از شهر سوسنگرد آغاز و تا چذابه ادامه دارد.

وی افزود: در محدوده چذابه اقدامات خوبی نظیر بهسازی پارکینگ‌ها به وسعت ۱۰۱ هکتار، آسفالت درون سایت، احداث جاده مواکب، جاده ۲۲ متری بین پارکینگ ها، احداث ۶۰۰ متر مربع ساختمان خدمات شهری شهرداری ها، نصب ۲۳۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۹۶ دوش حمام در بین مواکب، احداث کمپ خدمات شهری، استفاده از ۱۹ شهرداری استان و ۱۴۰ نیروی خدماتی در سه شیفت انجام شده است.

وی عنوان کرد: مرز چذابه دارای ۱۰۱ هکتار پارکینگ است که در پارکینگ شمالی بیش از ۱۴ هزار خودرو در پارکینگ جنوبی ۸ هزار خودرو پارک شده و با توجه به توسعه فضای پارکینگ در اربعین امسال در این زمینه با مشکلی مواجه نبوده ایم و می توانیم ۱۶ هزار خودروی دیگر را نیز پذیرا باشیم.

رئیس کمیته خدمات شهری مرز شلمچه و چذابه تصریح کرد: همچنین از جمله اقدامات موثر در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی نصب  گیت های عبوری برای زوار و گیت های ماشین رو بوده است.

صدیقی عنوان کرد: همچنین نصب مه پاش برای رفاه زوار از دیگر خدماتی بوده که در پایانه‌ مرزی چذابه ارائه شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای این که زائران بتوانند در شلوغی مسیر مواکب یکدیگر را بهتر پیدا کنند، پایه های روشنایی شماره‌ گذاری شده است.

رئیس کمیته خدمات شهری مرز شلمچه و چذابه گفت: ۷۲ پایه در بیش از دو کیلومتر شماره گذاری شدند تا زائران با نشانه گذاری مسیر های خود را بهتر پیدا کنند.

صدیقی اضافه کرد: همچنین تقسیم بندی خدمات بین شهرداری های استان و شهرداری تهران به عنوان شهرداری معین از دیگر خدماتی است که برای رفاه حال زائران در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: از پارکینگ ها که یک محدوده ۱۳۵ هکتاری است توسط شهرداری استان ارائه خدمات می شود و محدوده ورودی پایانه توسط شهرداری منطقه چهار و از خروجی پایانه تا مرز عراق و درون مرز عراق را شهرداری اهواز خدمات ارائه می دهد.

صدیقی تصریح کرد: نظافت و راه اندازی سرویس های بهداشتی در مرز عراق نیز توسط شهرداری اهواز انجام می‌شود و تاکنون حدود ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در مرز عراق بازسازی و راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یک دستگاه ماشین ۲۰ چشمه ای سیار را نیز برای ارائه خدمات بهتر به مرز عراق اعزام کرده ایم.

رئیس کمیته خدمات شهری مرز شلمچه و چذابه اظهار کرد: آخرین رکورد در پذیرایی از زائران در مواکب ۱۵ ماه صفر بوده که ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر ورودی داشتیم و امسال با توجه به حذف روادید در تاریخ ۱۰ ماه صفر ۴۴ هزار زائر را پذیرا بودیم.

وی در پایان بیان کرد: علاوه بر زائران برخی از شهروندان نیز برای حاجت گرفتن در فضای بین مواکب حاضر می شوند که اگر این آمار را نیز اضافه کنیم می توانیم رکورد ۸۰ هزار نفری را در این ایام ثبت کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار