تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۸۹۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراجعه 22 هزار نفر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه
 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراجعه حدود 22 هزار نفر به بیمارستان صحرایی مرز شلمچه تاکنون خبر داد.

امین منصور اظهار کرد: بیمارستان صحرایی مرز شلمچه با ظرفیت ۴۰ تخت، دو پزشک عمومی، متخصص طب اورژانس، کادر پرستاری شش نفره، اتاق تزریقات و پانسمان بانوان و مردان، اتاق احیا، اتاق ویزیت پزشک و اتاق تریاژ در این مرز مستقر شده است.

وی با اشاره به مراجعه 22 هزار نفر به این بیمارستان صحرایی افزود: 14 هزار نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و مابقی به صورت موقت بستری شده‌اند. همچنین میانگین اعزام روزانه بیماران به مراکز درمانی آبادان و خرمشهر بالغ بر 85 نفر بوده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: یک درمانگاه صحرایی نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری دایر شده که دارای تجهیزات یک بیمارستان کامل اعم از اتاق عمل، آزمایشگاه و بخش بستری زنان و مردان با ظرفیت بیش از 50 تخت است. این چادر صحرایی به عنوان پشتیبان در شرایط بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منصور بیان کرد: ۴۰ دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس از ورودی خرمشهر تا نقطه صفر مرزی مستقر هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار