تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۸۹۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس پیشگیری ناجا:مشکل امنیتی در تردد زائران اربعین وجود ندارد
 رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: هیچ مورد نگران‌ کننده امنیتی در مرزهای چهارگانه و مسیر تردد زائران اربعین حسینی در داخل کشور و خاک عراق وجود ندارد.

 سردار محمد شرفی ظهر دوشنبه در بازدید از مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت:موارد امنیتی در ورودی مرزهای کشور به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده ضمن اینکه امنیت محورهای مواصلاتی نیز تامین شده است. پارکینگ های مرزی نیز از امنیت لازم برخوردار می باشند.

وی در ادامه افزود: تا کنون حدود یک میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات عالیات عازم شدند و ۳۶۰ هزار نفر نیز از این ۲ مرز به کشور بازگشتند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت:در مسیر رفت زائران تمهیدات انتظامی و امنیتی برقرار است و در چند بخش بار همراه زائران اربعین کنترل می شود ضمن اینکه امنیت محورهای منتهی به مرزهای کشور تامین شده است.

سردار شرفی تصریح کرد: تاکنون در محورهای مواصلاتی و پارکینگ های مرزی  مورد خاصی گزارش نشده است و ماموران انتظامی به همه موارد اشراف دارند و هم اکنون نیز در حال تغییر تاکتیک برای بازگشت زائران هستند.
وی افزود: حجم بالای ترددها باید مدیریت می شد که این امر توسط پلیس و سایر دستگاه های مربوطه در حال انجام است. با تمهیدات اتخاذ شده در کشور و خاک عراق شرایط امن و منظمی برای زائران مهیا شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین از همکاری خوب زائران با پلیس و دیگر نیروهای نظامی تقدیر کرد و گفت:این هم افزایی و همکاری باعث شد تا زائران بدون مشکل در اسرع وقت از مرز خارج شوند.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

در ۲ هفته اخیر بیش از ۸۵۰ هزار تردد در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار