تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیروی انتظامی ۱۶۰دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به عراق اعزام کرد
  رئیس عقیدتی سیاسی ناجا گفت: نیروی انتظامی برای تسهیل در تردد زائران اربعین ۱۶۰ دستگاه اتوبوس به خاک عراق اعزام کرد تا انتقال زائران به عتبات عالیات تسهیل شود.

 حجت الاسلام سیدعلیرضا ادیانی دوشنبه در بازدید از مرز شلمچه به تشریح دیگر اقدامات نیروی انتظامی پرداخت و اظهار داشت: بازرسان ناجا برای پوشش همایش بزرگ اربعین در مرزها مستقر هستند و لحظه به لحظه این حماسه بزرگ جهان اسلام را کنترل می کنند.

وی افزود: ناجا با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین از روز نخست وارد میدان شد و خدمترسانی به زائران اربعین را تا بازگشت آخرین نفر از مرز ادامه می دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به برپایی موکب در مرزهای غربی و شرق کشور و کربلا گفت: نیروی انتظامی به عنوان فرزند ایران اسلامی در ایام اربعین خدمات رسانی به زائران را در دستور کار قرار داده و تمام توان خود را برای خدمات رسانی به زائران به کار گرفته اند.

 وی اظهار داشت: ناجا در کربلای معلی نیز با برپایی ۲ موکب به زائران خدمت رسانی می کند و این خدمات تا بازگشت زائرلن ادامه دارد.

حجت الاسلام ادیانی افزود: نیروی انتظامی در سال جاری و در ایام اربعین به ‌منظور سهولت در تردد زائران در این حرکت اعتقادی ،دینی و مذهبی با بهره گیری از تجربه سال های گذشته به خوبی توانست اقتدار جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر نشان دهد.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با بیان اینکه اربعین کنگره جهانی اسلام است افزود: فراهم کردن زمینه تردد ایمن و آسان زائران اربعین اقتدار نظام اسلامی و رضایت مردم را به دنبال داشته است.

وی همچنین بیان داشت : رخدادهای اخیر کشور عراق توطئه ای انگلیسی، آمریکایی و سعودی بود که دولت عراق توانست آن را کنترل کند و اراده میلیونی ملت مسلمان برای حضور در همایش اربعین را افزایش داد.

وی افزود: برگزاری همایش اربعین  بدون استفاده از ساز و برگ نظامی مظهر اقتدار جهانی اسلام است.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

در ۲ هفته اخیر بیش از ۸۵۰ هزار تردد در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار