تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جا به جایی روزانه ۱۰ هزار زائر به وسیله ریل باس خرمشهر - شلمچه
 مدیر کل راه آهن جنوب گفت: از نیمه دوم مهرماه تاکنون روزانه بین ۱۰ تا ۱۲هزار زائر به وسیله قطار ریل باس خرمشهر - شلمچه به صورت رایگان جا به جا می شوند.

عبدالکریم درویش زاده در مرز شلمچه ظرفیت قطار ریل باس خرمشهر - شلمچه را ۳۳۲ صندلی بیان کرد و گفت: ظرفیت این ریل باس تا ۴۵۰ مسافر قابل افزایش است.

وی جا به جایی زائران اربعین از ایستگاه اهواز - شلمچه را از دیگر خدمات راه آهن جنوب بیان کرد و گفت: زائرانی که با قطار از دیگر استان ها وارد ایستگاه اهواز می شوند به وسیله قطار اتوبوسی و یک رام ریل باس به مرز شلمچه منتقل می شوند.

درویش زاده افزود: به منظور رفاه حال زائران در هنگام برگشت قطارها علاوه بر قطارهای فوق العاده در صورت نیاز و افزایش حجم زائران ۲ ریل باس به ایستگاه اهواز تا شلمچه اضافه

می شود.

وی در ادامه گفت: با افزایش جمعیت زائران دری ۲ روز گذشته ریل باس اتوبوسی به مسیر اهواز - خرمشهر اضافه شد.

درویش زاده بیان داشت: در مجموع  ۱۶۰ رام قطار سراسری و ۶۰ رام قطار فوق العاده از ۱۵ مهرماه تا ۳۰ مهرماه برای جا به جایی زائران وارد عمل شده اند.

در ایام اربعین قطارهای تهران - مشهد و زاهدان - خرمشهر و بالعکس مسافران و زائران اربعین حسینی را جا به جا می کنند.

از ابتدای ماه صفر( هشتم تا ۲۱ مهرماه ) ۸۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه تردد کردند.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار