تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۸۹۰۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخ به تمام نیازهای زائران اربعین حسینی در یک موکب/ از ماساژ تا سونوگرافی
 موکب آیت‌الله میرزا جواد تبریزی در سیزدهمین سال فعالیت خود در مسیر نجف به کربلا خدمات مناسبی را به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند.  

 موکب آیت‌الله میرزا جواد تبریزی از جمله موکب‌های ایرانی است که سابقه 13 ساله در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی دارد.

این موکب که تحت اشراف بیت مرحوم آیت‌الله میرزا جواد تبریزی اداره می‌شود از جمله موکب‌هایی است که وقتی وارد آن می‌شوی تقریباً تمام امکانات مورد نیاز زائران در دسترس قرار دارد و روزانه جمعیت زیادی از زائران اربعین حسینی خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

در موکب آیت‌الله میرزا جواد تبریزی یک درمانگاه با حضور پزشکان متخصص برپا شده و تقریباً تمام خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه می‌دهد ضمناً تجهیز این درمانگاه به دستگاه سونوگرافی نیازهای احتمالی زائران را برآورده خواهد کرد.

ارائه سه وعده غذایی، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، خدمات حمام و رخت‌شویی و مکان استراحت هم در شب و هم در طول روز از جمله دیگر خدماتی است که موکب آیت‌الله تبریزی به مردم طریق‌الحسین ارائه می‌دهد ضمن اینکه در طول روز نیز دم‌نوش و دیگر خوراکی‌های میان وعده در بین زائران توزیع می‌شود.

در آشپزخانه این موکب بیش از 100 نفر به عشق امام حسین در حال فعالیت هستند تا بتوانند غذایی مناسبی را در اختیار زائران حسینی قرار دهند.

40 ماساژور زن و مرد نیز به طور جداگانه در قسمت خواهران و برادران مستقر شده‌اند تا در زمان استراحت زائران کمی از خستگی راه را از بدن آن‌ها بیرون کنند.

از دیگر امکاناتی که در این موکب به مردم ارائه می‌شود خدمات تعمیر موبایل و همچنین امکان تماس تلفنی است تا زائرانی که به هر طریق امکان برقراری تماس با خانواده و دوستان خود را ندارد بتوانند ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ جعفر تبریزی برپایی موکب در مسیر زائران اربعین حسینی را لبیک به ندای الهی دانست و گفت: برپایی موکب در این مسیر جزو شعائر است ضمن اینکه اهل‌بیت نیز از ما خواستند که نام آن‌ها را زنده نگه داریم چون اگر نام آن‌ها زنده بماند تشیع باقی است.

وی با بیان اینکه هر کس در راه امام حسین گام بر می‌دارد آخرت خود را آباد کرده است، خاطرنشان کرد: کسانی که این موکب‌ها را برپا می‌کنند قدر و منزلت این کار را می‌دانند و آگاه هستند که این امر سعادت بشری را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام تبریزی با اشاره به اینکه زائران وقتی وارد این موکب می‌شوند هر نیازی داشته باشند تأمین می‌شود، یادآور شد: طی 13 ساله گذشته هر جا که احساس کمبود کردیم به تدریج آن را برطرف کردیم و امروز هر زائری که وارد این موکب می‌شود تقریباً تمام نیازهایش تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر همه باید برای راحتی زائران کمک کنند، ابراز داشت: امروز دشمن اهداف خود را با جنگ دنبال نمی‌کند بلکه تلاش می‌کند تا حب امام حسین را از جوانان بگیرد تا در آن‌ها رخنه کرده و به اهداف خود دست یابد.

 

حجت‌الاسلام تبریزی در پایان تأکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این شعیره الهی را روز به روز با عظمت برگزار کنیم تا هم ندای الهی را پاسخ داده باشیم و هم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار